Måndag

Måndag och vardag. Inte för att mina barn någonsin sover så länge på morgonen, men vi har definitivt vant oss till att inte behöva gå upp/inte ha någon tid att passa/inte behöva klä på oss direkt på morgonen. Så lite av en vardags-chock idag ja.

Efter en helrisig natt med lite sömn och många uppvakningar (snark!) hjälpte det inte ens att börja morgonen i träningskläder. Har visserligen följt storasyster till skolan, vidare till förskolan med lillasystern, så till affären och så hem. Lite lyxgod frukost (nybakt-köpt foccacia och jordgubbsyogurth och obscena mängder kaffe) men nu tänker jag krypa ner med bebisen i sängen. Lyssna på ljudbok och somna och inte kliva upp förens det är dags för hämtnings-middags-kvällsrejset igen. Kanske jag då blivit så pigg att jag orkar med en springtur fram emot kvällen?

Och en fin bild som jag tog på morgonpromenaden kan jag inte heller bjuda på eftersom min telefon fortfarande bråkar med mig, men tänk er frisk luft och en vagn med en sovande bebis och några glada ungar i reflexvästar och mina snygga ben i träningstights och mina allt för slitna Nike Free. Vem behöver en bild, egentligen?

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Måndag

  1. Thean skriver:

    Ha! Helligdag er for pyser! Hos oss började skolan redan i torsdags, men i ärlighetens namn så var ungarna ändå inte helt lätta att få upp i morse. Själv satsar jag på att träna ikväll när alla tre är i säng och jag ändå tvättar leriga overaller för femtielfte gången denna vinter. Multitasking you know 🙂

    • Multitasking is the shit! Har precis hängt jackor och overaller i hela huset typ, stinker blöt katt. Men men. Jag är lite glad att det inte är snö för det gör springningen så mycket enklare 🙂

  2. Här har det varit röd dag idag. Och imorgon är det studiedag för skolorna. Så jag är ledig EN dag till. Ska njuta med bl.a. lite yoga då tänkte jag!

Kommentera

