2014 – bring it ON!

Ja nu är det redan 2014 och likt 2012 kommer detta bli ett år fyllt av träning. Jag ser såååå fram emot det! (2013 blev ju ganska stillasittande pga. bebisen-i-magen men jag kom mig lite på slutet iallafall).

Här kommer min planering för första halvan av 2014, som jag tänker mig att det kommer att se ut på ett ungefär.

januari och februari – jag kommer vara med i någonting som heter 6 weeks New Year Challange med uppstart den 7 januari. Det innebär att jag tre dagar i veckan går och tränar på ett ställe här i närheten med en coach som heter Charlotte, jag äter enligt hennes upplägg och blir stark (-are…) och kommer dessutom gå ner endel av mina gravidkilon. Detta är nummer ett för mig under 2014, att först och främst komma tillbaks till kroppen jag hade innan jag blev gravid. Och jag är ju inte den som säger nej till lite kul, hardcore träning!

februari, mars, april – jag tänker ge mig milen, och jag är väldigt glad över att jag har min svägerska med mig på detta. Vi har sagt att vi ska klara att springa en mil till påsk, det borde inte vara omöjligt alls, tänker följa Röhnisch löpskola igen, samma som jag gjort nu i höst för halvmilen. Det har funkat så bra och vart väldigt motiverade att ”bara springa” utan att tänka men ändå prestera! Jag tänker även anmäla mig till ett lopp som heter Kristinaløpet som är här i vår by till sommaren. Det betyder ju att jag under våren får fortsätta springa för att klara av loppet som jag tror går i juli eller augusti.

maj och juni – dels fortsätta nöta på milen (blanda långpass med intervaller och backar) för ett bra tid (kommer sätta upp ett tidsmål efter påsk tänker jag, när jag vet på ett ungefär vilken tid jag klarar att springa på. Utöver detta kommer jag fokusera på uteträning, och förhoppningsvis kommer jag och min granne starta upp en träningsgrupp tillsammans, där vi kör utomhus-styrka tillsammans.

Jag har även laddat ner appen Training Goals och tänker få till 100 pass (inkl. PW på minst 45 min) innan första juli och det är ju så långt min planering sträcker sig.

Det känns rätt gött faktiskt,
men vad tror ni om det?

 

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i 2014. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till 2014 – bring it ON!

  1. Charlotta skriver:

    Kul! Jag ska köra Röhnish 5 km. Startar med pass 1 om en eller två timmar! Har anmält mig (och syrrans 16-åriga dotter) till Vårruset i maj. Jag avskyr att springa. Jag tror att jag helt saknar förutsättningar för att springa. Därför har jag gett mig fan på att jag ska springa 5 km på schysst tid och nästan njuta av det. Tjoho!

  2. Låter ASBRA och jag sitter här sådär dunderförkyld och undrar om jag nåååågonsin kommer träna igen… Ser fram emot att läsa om dina galna pass. Har tom skaffat en liten anteckningsbok att ha med mig för att skriva upp pass i – härmas!! Tänkte också testa RRS10 lite längre fram. Jag läste som hastigast på sajten och där stod det att om man kan springa 5 km kan man gå på den utan att köra RRS5 först. Jag kan springa 5 men det går sjukt långsamt (36-37 min) men det borde vara ok ändå, eller? Tänker att jag måste jobba både med uthållighet och fart. men som sagt, lite längre fram (jan-feb tänkte jag mest nöjesspringa när jag får feeling för att sedan börja fasa in mer regelrätt löpträning i mars någongång).

    • Jag tror säkert du kan ge dig på RRS10 direkt, men nu innan du kör igång på riktigt så kan du ju ta lite random pass ur RRS5 bara för att få inspiration och komma i rätt känsla liksom. Kanske vi kör igång nästan samtidigt med det sen då, fram emot slutet av feb?

  3. Bra plan, kör hårt! 🙂

  4. Fredag skriver:

    Bra träningsplan! Jag tänker mig mitt första halvår 2014 på ungefär samma sätt, men har inte börjat formulera det konkret än. Heja oss!!

  5. HEJA DIG! Vad härligt du är! Jag kör vidare med min coach april ut och hoppas på mer definition, vara frisk, starkare och lycklig! Efter april så börjar att nytt kapitel men det steget tar jag då:) Kramen

Kommentera

