Danföredopparedan…

Idag skulle jag egentligen träna tillsammans med svägerskan, men jag kände att nja, jag visste inte om jag skulle hinna. Maken jobbar halvdag, mamma och ena brodern har kommit och endel skulle förberedas innan julmiddag hos svärfar klockan fyra. Tänkte att jag ändå hoppar i träningskläder direkt på morgonen, OM det skulle komma ett bra tillfälle.

Och det gjorde det. Bebisen sov. Stora barnen lekte med sin morbror, mormorn lagade mat (lyxigt ja!) och jag gav mig ut på vad jag tänkte skulle bli ”en liten springrunda bara”. Härom dagen körde jag två rundor med bilen för att mäta på ett ungefär hur långt det är, och tänkte att jag tar den korta, som skulle bli 4,5 km. För säkerhets skull satte jag för en gångs skull på Runkeeper.

Jag sprang. Eller ja joggade, ganska sakta, solen sken och en ljudbok i öronen. Tre plusgrader och dagen innan julafton. Alla julklapparna inhandlade, julgäster och barnen glada. Tänkte att jag kanske kan springa lite längre än den rundan jag tänkt från början, jag sprang ut mot stora vägen och bort så det skulle bli kanske en kilometer extra. Försökte kolla på Runkeeper men eftersom det mätte i miles plötsligt (???) tänkte jag bara springa på så länge jag orkade. Längre och längre, kändes hur bra som helst. Jag bara sprang och sprang och när jag kom hem hade jag sprungit 8,1 kilometer!! Distansrekord!

8,1 kilometer!

Och jag hade lätt kunnat fortsatt… En mil är plötsligt inte så långt bort!

Nu ska jag njuta av kalkonmiddag ikväll, klappa mig själv på axeln och skryta lite till släktingarna. Shit va stolt jag är!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Danföredopparedan…

  1. Uppochhoppa skriver:

    Snart har du milen kirrad i en liten ask med röda snören! God jul och gott nytt träningsår 2014 Sara! Vill passa på att tacka för alla kommentarer, pepp, glada tillrop och kloka ord under 2013 – stort stort tack! Träningskramar från Sofia

Kommentera

