RRS5:11 och 12

Jag har sprungit både lördag och söndag, springning på helgen har blivit något alldeles speciellt!

Igår, lördag, lämnade jag storasyster och bebis hemma med pappan och lillasystern lämnade jag på barnkalas en helt annan tid än det kalaset egentligen var (skääääääms fortfarande för det, fy va pinsamt det blev!)… Men jag fick mig iallafall min springtur. Då blev det 8 stycken 40-sekunders intervaller med 20 sekunders vila mellan, 4 minuters jogg för att sedan springa 8 stycken 40-sekunders intervaller igen.

Idag kändes det som en bra ide att springa backintervaller och nja, kanske jag har haft mina bättre intervalldagar men jag gjorde det iallafall! En backe där jag sprang halva upp, ner och så hela upp och ner igen. Och detta gjorde jag i 30 minuter. Phuuuuu!

Igår:

20131215-201248.jpg

20131215-201311.jpg

Idag: precis lika vackert!

Nu åter till min egen utmaning: planka 30 minuter under hela dagen. Jag har kommit till 20 minuter så jag har lite att stå i innan det är läggdags!

Plankar ni med mig?

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

