Hund-pw med benstyrka

Igår var en sån perfekt kväll att träna ute. Några minusgrader, alldeles stilla och lite dimmigt.

Härom-för-ett-tag-sen hittade jag ett pass på uppochhoppa som jag skrev ner och tänkte prova en annan gång. Modifierade lite och körde de tillsammans med min granne och hennes hund på vår kvällspromenad igår.

Tabataintervaller, 3 varv
– stepup på bänk hö
– burpees
– stepup på bänk vä
– burpees
– enbensknäböj med bakre foten på bänk hö
– enbensknäböj med bakre foten på bänk vä
– burpees
– gående utfall

Alltså alla dessa övningarna är med under en omgång: 20 sekunder jobba, 10 sekunder vila. Jag brukar köra en tabataintervall (4 min) med en övning och sen byta till nästa, men det här var ju mycket trevligare. Har över lag blivit väldigt förtjust att jobba i tidsintervaller hellre än reps, det är liksom så trevligt när man kör tillsammans – ingen halkar på efterkälken, alla är på samma hela tiden och gör efter sin egen förmåga.

Vi har en konstgräsbana vi brukar hålla till på, igår visserligen täckt av snö men ändå, den är upplyst och ligger alldeles vid havet och har en brant backe bakom sig där vi ska prova att springa uppför nästa gång.

Försökte ta en bild på kära grannen som gjorde lite extra dips innan vi gick vidare. Dock ogillar min telefon kyla och stänger av sig lite sådär hastigt och lustigt, så några fler bilder blev det inte.

20131212-170700.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hund-pw med benstyrka

  1. beatatjata skriver:

    SÅÅÅ glad att du är tillbaka, du inspirerar mig verkligen! Blir tom sugen på uteträning mitt i smällkalla vintern (fast frisk först, förstås, rätt ynklig för tillfället. Det kom snabbt på – må det försvinna snabbt också!)

  2. Härlig inspiration! Älskar den glädje du förmedlar:) Och som Beata säger, till och med jag blir sugen på uteträning:) Kramen!!

  3. Ja, just det. Det passet lät grymt. Var du nöjd med känslan efteråt? 🙂
    PS. Haha! Du måste vara den ENDA jag vet som är nöjd med minusgrader kombinerat med DIMMA…? 😮 😉

    Kram M

Kommentera

