Måndagsträning!

Snö! Snö snö snö!

(tänker inte erkänna något eller så, men ”någon” jag känner, vi kan kalla henne ”Sara” är inte jätteförtjust i snö. Men sånt pratar man ju inte högt om, så då pratar vi inte mer om det…)

Wow va mycket snö! Efter stora barnet kommit sig iväg till skolan, och lillasystern blivit lämnad på förskolan så lämnade jag bebisen hemma på soffan tillsammans med pappa-sjuklingen och gav mig ut för att springa. Vet inte om jag någon gång sprungit i snö, tänkte mest att jag skulle passa på att springa alldeles själv utan vagn eftersom pappan ändå var hemma.

Det var mycket snö.

20131209-102930.jpg

Och samtidigt snöade det ännu mer snö.

20131209-103017.jpg

Men skam den som ger sig. En lagom uppvärmningsrunda blev det, för att sedan köra styrka hemma i vardagsrummet. Med bebis som satt och tittade på i babysittern.

20131209-103312.jpg

45 sek jobba/15 sek vila
x3 varv

– benböj+axelpress med KB
– utfall med KB
– armhävningar
– dips mot stol
– burpees
– planka

De första två varven använde jag 8 kilos kettlebellen men sista varvet tog jag 12:an! Oh yes!

Nu är jag nöjd och glad och svettig. En dusch och så lägga bebisen och så lunch framför tvn innan eftermiddagen rullar igång med hämtningar och bibliotek och handling och middag och adventskalendern (den svenska!) och läggningar och såååååå slappa på soffan!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Måndagsträning!

  1. Hääääärligt Sara! 🙂

  2. Charlotta skriver:

    Åh vad kul att du är igång igen! Jag älskar också det norska uttrycket SPREK!!! Kör hårt! Och ha väldigt kul!

Kommentera

