Ett ute-pass från en annan dag

Eftersom jag fortfarande känner mig lite risig så har det inte blivit något tränat idag heller. En långsam promenad för att möta storasystern som gick själv hem från skolan, men det räknas knappt. Jag vilar vidare och ser fram emot ensamträning imorgon när det är lördag och allt! När jag tänker efter borde jag offra mig på några plankor, eller… Jo. Det borde jag verkligen. Kanske inte offra mig utan snarare belöna kroppen med några plankor för att den är så snäll och börjar gå – sakta men säkert! – tillbaks mot någonting som kan liknas vid en vanlig kropp igen. Igår fick jag nämligen på mig ett par byxor som inte var gravidbyxor. Win! Och tack kroppen!

Jo. Det där passet jag tänkte skriva om. Det var för kanske två veckor sen. Det var när jag liksom i tanken hade bestämt mig för att börja blogga men ännu inte börjat, så jag tog en bild i förebyggande syfte.

20131206-134904.jpg

Så otroligt bra att ha en syskonvagn när man är ute och går!

Gick en långpromenad där jag stannade en stund på slutet av promenaden på en fantastiskt vacker plats ganska nära där vi bor. Jag visste att bebisen skulle vakna snart (han gillar att åka vagn men då ska vagnen röra på sig, inte stå stilla!) så jag tänkte fokusera på effektivitet.

Snabbt tabata-pass som gav mig träningsvärk i ungefär hundra dagar efteråt.
Tabata 1:benböj+axelpress (lööööv it!)
Tabata 2:utfall bakåt med KB under det främre benet till andra handen (glasklart va?)
Tabata 3: enarmsrodd (4 hö/4 vä)

Allt med mig 8 kilos kettlebell. Tanken var egentligen att jag skulle köra en omgång med rodd höger och så en omgång rodd vänster men eftersom bebisen vaknade och inte var helt nöjd så fick det bli lite komprimerat.

Jag fick iallafall träningsvärk och det gillar vi ju!

Nu: mot plankorna!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

