Dagens tips!

Här kommer mina två bästa tips för att få till träningen i det här tre-barns-livet. Nu är ju jag föräldraledig och har hela dagarna på mig, men det är ändå inte alltid att ”bara träna”.

Här gäller först och främst att hoppa i träningskläder direkt på morgonen. Utan att passera gå liksom. Jag blir mycket mer sugen på att träna när jag redan går i träningsbrallor och sportbh.

Nummer två på listan är att träna direkt på morgonen när vi ändå är ute. Storasyster går till skolan själv halv åtta, jag och bebisen går och lämnar mellansystern på förskolan vid nio-halv tio ca. Då är vi ju ändå ute, bebisen ska oftast sova ändå och ja, har jag kommit in lockar soffan alldeles för mycket.

Sen är det ju inte alltid jag tränar-tränar varje dag men det känns gött att gå promenad i träningskläder med. Och det känns vääääldigt peppande att på förskolan få höra ”ååå va du är sprek som kommer i träningskläder idag igen”. Sån pepp gör underverk för mig!

Så: i med sista kaffet, hoppa i träningskläderna, lämna barnet och gå en lååååång promenad med ny ljudbok i öronen. Yes!

…och så hoppas jag på sånt här väder, idag igen….

20131203-075801.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Dagens tips!

  1. Thean skriver:

    Jag gillar att sprek är ett ord med positiv klang. Om någon svensk hade sagt till mig att jag såg hurtig (eller kanske snarare spänstig?) ut så hade jag inte tolkat det lika positivt. Fick också höra att jag var sprek när jag hämtade på förskolan i träningskläder när jag var föräldraledig och det är verkligen himla bra pepp.

  2. beatatjata skriver:

    Jag vill också vara sprek! Sparar i minnesbanken tills den dag jag, förhoppningsvis, är mammaledig med nr 3 (inget på gång än på ett tag dock).

    Hur känns det i kroppen överlag efter graviditeten? Kan du skriva om det? Du kom ju i fantastisk form innan så jag antar att det har hjälpt? KÄnns det ok att springa och hoppa osv redan, bäckenbotten och core och så? Jag vill veta ALLT! Om vi ska ha en till onge (det vill vi!) så kommer jag också ha ett annat utgångsläge efteråt, nyfiken på hur det kommer kännas.

    • Jag kan ju säga att det ÄR stor skillnad denna gång, med kroppen. Jag lovar att skriva ett inlägg om det så snart jag sitter framför en dator. Har mängder att skriva i ämnet. Och så kul att det någon gång blir en trea. Det är bara sååå rätt med tre barn 😉

      • beatatjata skriver:

        Ser fram emot inlägg (har för övrigt konstaterat under senaste dagarnas hoppande att jag slarvat med att knipa, och det är tre år sedan jag fick barn senast…)

  3. Perfekt med långa PW ju! Och som du säger; kommer man in är det nästan kört…. Bra att inte tänka utan bara köra på! 🙂

  4. Fredag skriver:

    Amen på dina tips! Från en som också susar runt med en trea i vagnen! Vad kul att jag hittade hit via en kommentar du hade lämnat hos Beatatjata. 🙂

Kommentera

