Söndagsspring!!

Lyx för den här mamman är när det blir helg och bebisen kan stanna hemma med pappan på förmiddagen och springturen INTE består av att putta en vagn framför sig och INTE består av en konstant stress att bebisen ska vakna och gråta (händer visserligen sällan till aldrig men ändå, risken finns ju!)

Jag har börjat springa enligt ett upplägg som jag hittade på Röhnisch hemsida. Egentligen var jag sugen på att ge mig på RRS mot 10 kilometer men det var när jag var gravid och nu när jag började springa igen kändes RRS5 som en bra motivation att ”hitta tillbaks” till springningen igen. And I löööööv it!

Har sprungit rakt fram, korta och lite längre intervaller och upp och ner för olika branta eller mindre branta backar. Så skönt med någon annan som bara bestämmer hur/vad/vart jag ska springa, behöver inte ens tänka ju!

Idag var jag på pass nummer 9 (av 18!) och följande stod på agendan:

Uppvärmn: 10 min jogg
Spring ganska fort 1 minut. Stanna och gör 20 benböj. Vila 1 minut.
Spring ganska fort 1 minut. Gör 20 gående utfall. Vila 1 minut.
Spring ganska fort 1 minut. Gör 20 grodhopp. Vila en minut.
Gör detta fem gånger, gå eller jogga lätt hem igen.

Det tog ca 50 minuter och då var jag tröööööööött och svettig minsann!

me doin’ benböj in the sun

20131201-195938.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndagsspring!!

  1. Hahahaha, helt underbar bild. Solklart vad du sysslar med… typ.

Kommentera

