FredagsFYS!

Idag hade jag träningsdate med min svägerska. Eftersom jag tränade ben i förrgår och sprang igår så fick det idag bli ett överkroppspass.

Jag läser och följer massa träningsbloggar och jag är med i två träningsgrupper på fejjan – och därifrån får jag massa idéer till pass som jag bara mååååste prova någon gång. Jag sparar bilder i telefonen, skriver av pass både i telefonen och i ett litet block jag har liggandes vid soffan. Jo, jag nördar lite, det får jag väl erkänna.

MEN. Det här var iallafall passet vi körde idag. Först sprang vi ungefär 20 minuter som uppvärmning och så körde vi passet hemma på min altan, där jag hade preppat med KB’s, hantlar och mattor.

Tre block. Varje block tre varv.
Jobba 45 sekunder, vila 15 sekunder.
En minuts vila mellan varje block.

1.
– axellyft med KB
– armhävningar
– sido-höftlyft

2.
– burpees
– dips mot bänk
– fällkniven

3.
– jorden runt (rygglyft där vi hade en liten sten i handen som vi skickade fram och tillbaks liksom)
– axelpress
– bicepscurls

…och en avslutning! En plank-tabata där vi började med fötterna på bänk och raka armar, men fortsatte med ”vanlig” rak planka och jag gjorde de två sista på knä.

P.U.S.T!

nya pjuks, kompressionsstrumpor ofkårs och vanliga tunna tights den 29de november! Inte illa!

20131129-200514.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till FredagsFYS!

  1. Nej men hello! Välkommen tillbaka! 🙂
    Jag är nästan lika nördig. Förutom att jag TÄNKER att jag ska skriva ner alla övningar, men sällan får tummen ur att göra det…. 😉

Kommentera

