Dagen igår

Somnade redan klockan halv nio igårkväll, så skönt! Det behövdes verkligen för förkylningen som visserligen blev bättre under eftermiddagen, men som fortfarande irriterande nog är där.

Tänkte mest skriva om gårdagens mat, som blev väldigt god.

Lunch: ugnsbakade småtomater på låg värme i flera timmar, och alldeles på slutet hade jag i tärnad fetaost. Åt tillsammans med äggröra på både ägg och äggvitor, och två fröknäcke med Bregott. Mycket gott!

20130315-064635.jpg

Middag: tänkte bara slänga ihop något enkelt av det jag hittade i kylen, och det blev väldigt gott. Välkryddad, stekt kycklingfilé, fetaost, oliver, grönsaker, tzaziki, fröknäcke och så även makaroner till barnen. Det var så gott och kändes så fräscht!

20130315-064851.jpg

Gårdagens motion är inte så jättemycket att skryta över, förkyld och trött var en promenad det enda jag ens orkade tänka på. Nästan 45 minuter i solskenet var dock väldigt skönt!

20130315-065015.jpg

Nu tänker jag mig vilodag idag med för att faktiskt vara frisk och träningsklar imorgon, lördag.

Idag ska jag ju premiärjobba på mitt gyms barnpassning. Är lite nervös faktiskt, ska bli väldigt spännande.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fröknäcke, lunch, middag, vila. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagen igår

  1. Mumma! Härlig inspiration:)

  2. Det kommer gå bra. Kul med lite extra inkomster. 🙂

Kommentera

