Bakat!

Jag var så sugen på att baka fröknäcke, och när jag hittade en snabbvariant i påse i affärn tänkte jag att nu finns det inga ursäkter alls.

20130314-105857.jpg

Påsen innehöll grovt rågmjöl, havregryn, och olika fröer – blanda med vatten och lite olja bara. Snabbt och enkelt och så hysta in i ugnen.

20130314-110020.jpg

Det blev gott, men så himla enkelt som det är att baka sitt eget fröknäcke så finns det egentligen ingen ursäkt för någonting annat. Nästa gång blir det the real stuff.

När jag ändå höll på så slängde jag ihop en liten sats nötbollar, torsdagar är vår eftermiddagsutflyktsdag, och barnen kommer bli glada för lite godare-än-frukt-fika. Mandlar, solrosfrön, lite kokosolja, jordnötssmör, några dadlar och kakao. Rullade i sesamfrön. Så himla jättegott!

20130314-110347.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i baka bra!, fröknäcke, knäckebröd, nötbollar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bakat!

  1. dorro skriver:

    Vad smart med allt färdigt i påse. Jag har fortfarande inte bakat fröknäcke. Jag saknar alltid någon ingrediens. Får ta och skärpa mig.

  2. Lina skriver:

    Så smart och gott!!! 🙂

  3. Åhhh…. det är ju så gott med fröknäcke! Vad smidigt att det finns sådana där färdiga blandningar :).

Kommentera

