PW med benstyrka

Åh nu ska ni få höra vilken härlig träningsdag jag haft idag! Det var så underbart, och med tanke på hur många snöstatusar jag läst om på fejjan under eftermiddagen så är jag såklart extra nöjd med VÅREN som håller på att komma här!

Jo. Jag satte ungen i vagnen och knatade iväg. Iklädd träningskläder såklart, även om jag ”bara” skulle gå. Bara för att få den där känslan liksom. Vi gick kanske en kvart tills vi kom till en jättefin liten strand (note to self: där ska vi bada till sommarn!)

Och så gjorde jag 10 reps av varje av:

Sumosquats (brett isär, djupt ner)
Enbensknäböj (bakre fot på sten)
Höftlyft (med fötter på någonting)
Benböj med upphopp
Utfall bakåt (5/ben)
Utfall framåt (5/ben)
Höftlyft (med fötter på någonting)
Mountainclimber
Stjärnhopp (utgå fr mount.climb-pos)
Tåhävningar

Det var JOBBIGT!

Så gick vi vidare. Kanske en kvart till, tills vi kom till en lekplats. Barnet lekte och jag gjorde samma övningar ett varv till. Barnet lekte och lekte och jag körde ytterligare ett varv. Så gick vi hem, och hemma körde jag ett fjärde varv innan jag ramlade ihop i en darrande liten hög. Tur ändå att vi kommit ända hem.

20130312-175046.jpg

Solen sken och det var verkligen vår. Det hela tog ca 90 minuter (då inkluderat små pauser där barnet ville ha hjälp och ville gå åt ett annat håll och så). Så nöjd!

20130312-175241.jpg

20130312-175334.jpg

Det kommer väl kännas gött i ben och rumpa imorgon – men jag LÄNGTAR efter ordentlig träningsvärk så det gör mig ingenting. Lite småöm efter axel- och bröstpress igår men inte så där riktigt ordentligt som jag liksom saknar.

20130312-180008.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i ben/rumpa, pw+styrka. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till PW med benstyrka

  1. Pia skriver:

    Nämen vilket underbart pass! Att kombinera pw och göra små pauser med övningar. Jag ska härma ditt pass sen då snön smält här. I guess never, med det här vädret. Kommer ju bara mera snö hela tiden…

    • Hoppas snön slutar komma snart! Ja detta passet kan man ju göra precis hur jobbigt man vill – springa mellan ist för att gå, göra många fler varv, fortsätta forever liksom 🙂 Är fortfarande lite skakig i benen 🙂

  2. perfekt att kombinera promenad med lite träning 😀 Man får ta de tillfällen som ges 🙂

  3. Charlotta skriver:

    Härligt att you are back! Jag känner igen de flesta övningarna. Mountainclimber, är det när man är i plankposition och tar fram ett ben i taget med böjt knä? Vad är stjärnhopp? Är det det du gör på bilden? Men ska man gå ner i planka mellan varje??? Eller vad menar du med att utgå från mountainclimber-position?

    • Mountainclimber står man i plankposition ja, fast händerna i, och hoppar snabbt fram med en fot i taget ända fram till handen. Den andra stod jag likadant men hoppade utåt med båda fötterna på samma gång och så in igen. Det är knäböj med upphopp som är på bilden 😉

  4. Ping: Helgens bravader slutade illa! | Camp Dyrön

Kommentera

