ugnspannkaka aka. kokostårta

Åh vilken god lunch! En perfekt fortsättning på denna perfekta måndag!

Jag hittade receptet hos fantastiska bloggerskan minatraningstajts och tänkte att det där. Det där är lunch för mig idag!

Och det var det! Serverat med hallon och kesella -> mmmmm!

20130311-123202.jpg

Jag plussade på receptet med ett ägg och lite extra av allt för att det skulle räcka till lillasystern, and she löved it, så det var tur att jag gjorde mer! Men här kommer receptet som räcker till en hungrig vuxen.

3 ägg
1 msk fiberhusk
1 msk kokosmjöl
2 dl lättmjölk
Rör ihop, låt svälla 15 min och stjälp sedan upp i ugnsform (jag smörade med lite kokosolja först). In i ugnen på 250 grader i ca 15 minuter. Servera med valfri god topping. Hade jag inte vart så attans hungrig hade jag nog mixat hallonen och kesellan innan, men nu fick det blanda sig i magen istället.

Rekommenderas å det grövsta! 🙂

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i lunch, pannkaka. Bokmärk permalänken.

Kommentera

