Euforisk, träningshög!!

Åh ja, hurra, yes, jajajajaaaaa! Jag har tränat! Ja! Inte helt okomplicerat men med en extrabonus och faktiskt både löpning och styrka avklarat.

Vi tar det från början.

Hade bestämt träningsdejt med svägerskan klockan nio. Jag och lillasystern kom dit först och det visade sig att gymmet inte hade fått in någon vikarie för barnpassningen vilket egentligen betydde att jag inte kunde träna. Gaah! Jag som laddat så, och väntat så! Men snälla svägerskan hängde en halvtimma med lillasystern i lekrummet så jag kunde springa på löpbandet iallafall. Skönt!

När jag bytt av henne och var på väg ut genom dörren tänkte jag att jag kan ju alltid erbjuda mig att vara vikarie på den där barnpassningen: inte mindre än tre besvikna mammor såg jag vända i dörren bara den lilla stunden jag var där innan jag började springa. Han i receptionen lös upp och sa att egentligen behöver de någon som jobbar där varje måndag- och fredagsförmiddag. När kan jag börja? Lön + gratis träning (och det är DYRT att träna i Norge, I tell you!).

Jo men jag kan väl komma redan på fredag då!

Väl hemma igen var jag så GLAD att det kändes väldigt enkelt att fortsätta dagens träning med några supersets styrka.

20130311-104556.jpg

Jordenrunt bytte jag mot en slags stående ryggresning med moppskaftet på axlarna, eftersom jag råkade glömma att bebisenimagen inte är jätteförtjust i att jag ligger platt på magen.

Ett ägg och en banan senare känner jag mig nu så. himla. nöjd. Vilken start på den här veckan! Vilken energikick!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, spriiiing, styrketräning, supersets, triceps. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Euforisk, träningshög!!

  1. Wow, vilken dag! Lät ju hur bra som helst! 🙂

  2. beatatjata skriver:

    Vilken win-win, glad för din skull!!

Kommentera

