Lördagsvila

Vaknade med lite halsont även idag, what’s up med det Kroppen? Nu när jag äntligen VILL träna? Jaja, dagen är långtifrån över och en långpromenad SKA jag hinna med.

Jag har icke suttit stilla eller vart sysslolös pga en bråkande hals: vi har haft barnvakt så både jag och maken kunde spendera värdefulla timmar i nya huset: vi har rivit väggar, forslat materialet in i angränsande rum, kastat ner det på balkongen, kastat allt vidare ner på uppfarten, lassat allt upp på ett släp, och på tippen lassat av skräpet i en gigantisk container. Oooi, inte konstigt att jag är alldeles slut nu kanske? Efter lite pannkakslunch (proteinpannkakor till mig med kesella och lite sylt) ropade sängen på mig, om så bara för en liten stund. Bästaste barnvakten morfarn spelar spel med barnen och bästaste maken fortsätter med huset. Lyx de luxe!

Se! Jag jobbade hårt! Faktiskt!

20130309-143409.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i gravid, proteinpannkaka, pw, väldigt aktiv vila. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördagsvila

  1. Så typiskt. Men bra att du lyssnar på kroppen.
    Träning och halsont är inget att leka med. Ha en skön lördag!

    Kram, M

    • Nä just halsont känns onödigt att chansa på, nu när jag väntat så länge kan jag faktiskt klara att vänta en dag eller två till. Även om det känns förfärligt tråkigt! Kram!

Kommentera

