Fredag, halsont (lite) och proteiner

Jo, det har vart fredag i det här landet med idag. Hela dagen. Och ungefär en halvtimma till (tills jag slocknar på soffan…) Jag somnade med lite halsont igårkväll, var sååå sugen på att träna idag, men vaknade även med halsont. Not cool. Men! Jag har knappt nästan inte alls ont i halsen nu på kvällen så det finns hopp för morgondagen. Jaaa!

Då blir det ett snabbpass hemma i vardagsrummet med kettlebellsen (jag lääääängtar!!!) och så blir det en långpromenad i solen. Har redan planerat vilka övningar jag ska köra, och jag måste säga det igen: jag längtar! Älsk på den känslan!

Jo, jag tänkte jag skulle skriva en underlig grej om proteiner som jag känt nu under första halvan av graviditeten. Jag har ju mått illa, och inte kunnat äta så mycket, liksom helst ingenting alls som inte är Oboy eller polarkaka med smör och ost. Mmmm. Smarrigt… Men även de dagar när jag har mått lite bättre så har jag vart så himla osugen på proteiner. Kött eller fisk till middagen, jovisst det har gått ner men de där mellanmåls/frukost/kvällsmats-proteinerna som jag älskade och var så noga med innan – puts väck.

Keso – yack!
Och kesella – ännu mera yack!
Makrill i tomatsås – prata inte ens om det.
Ägg – orkade inte ens ha det i kylen. Och proteinpulvret jag har vågar jag inte dricka när jag är gravid, vem vet vad det innehåller.

Jag vet ju att när man mår så dåligt som jag har gjort så ska man ju bara äta det man faktiskt kan, och inte stressa över vad man inte kan äta, men just detta med proteinerna kändes bara… Märkligt? Efter att proteinerna vart så otroligt stor del av min kost, så länge. Undra varför det blivit såhär?

Nu åter-introducerar jag proteiner, i små mängder. Åt tillexempel två stekta ägg imorse och har köpt kesella så jag iallafall har det i kylen.

Väldigt intressant så här på fredagskvällen, inte sant? Dags att sova tror jag minsann. Klockan är ju ändå nästan nio.

Imorgon hoppas jag innerligt att jag har en fin träningsrapport att komma med till er! So long!

20130308-204547.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i ägg, balans, bara jag, frukost, proteiner. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredag, halsont (lite) och proteiner

  1. Så känner jag när jag är deppad! Kanske en hormongrej då?! Vill bara äta ”snäll” och lättsmält (?) mat som bröd och ris med sås typ…

  2. Sara skriver:

    Vet precis vad du menar!! Innan jag var gravid hade jag inga problem med att klippa banden till kolhydraterna och älska proteiner, men under graviditeten och även nu efter så har jag jättesvårt för det!

Kommentera

