Dagen idag!

Jo kära vänner, nu ska ni få höra.

Jag tänkte såhär idag: att även om jag nu har lite ont i halsen så ska det bannemig inte stoppa mig nu när jag känner mig pigg och fräsch och glad för en gångs skull.

Så jag tog på mig träningsbyxor (va, ska du träna mamma? är väl tillräckligt illa att höra från treåringen – jag.måste.börja.träna.) och mina älskade Nike Free (va, ska du ha träningsskor på dig mamma? Ja men JA, jag FATTAR, det VAR längesen!) för att iallafall få känslan.

Och jag fick känslan. Den var där! Den bubblande, härliga, underbara träningskänslan. Ja! Win!

En rask promenad med lillasystern i vagn, en timma, backe upp och backe ner. Och det kändes så skönt! Så skönt att jag till och med blev sugen på riktig mat, och osugen på salta pinnar och cola som kanske annars hade blivit dagens mellis (ja, jag skäms!) En timma! Röra på fläsket och få sol på näsan. Det var ju så det skulle vara! Jag blev så ivrig att jag bokade gymdate med svägerskan till morgonen – och helt glömde att då ska jag ju hämta min pappa på flygplatsen. Jaja, jag får väl svinga mina dammiga kettlebells hemma då! Jag är inte den som är den!

20130307-210755.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i gravid, njutning!, pw. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dagen idag!

  1. Melanie skriver:

    Välkommen tillbaka!
    Vilken härlig känsla, bra jobbat!

  2. Nä men där är du ju! Välkommen tillbaka. Skönt att höra att du mår bättre! 🙂
    Och ja, barn är bra på att säga sanningen… Hehe! 😀

  3. Åhhh vad härligt att du är tillbaka!!!:)

Kommentera

