Ett ynkligt litet hej!

Ett ynkligt litet hej kommer här från Norge. Graviditetsillamåendet har slagit till igen, jag var så gott som däckad hela eftermiddagen i förrgår och hela dagen igår (urk!) och idag har jag lämnat bort barn så jag kan sova ostört iallafall några timmar på förmiddagen. Bloggen får sova tillsammans med mig några dagar tror jag. Kanske jag blir bättre igen om någon tycker liiite synd om mig?

Ynk ynk..
/eder ynkliga Sara

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i akupunktur, bara jag, gravid, vardag. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Ett ynkligt litet hej!

  1. Thean skriver:

    Stackars dig! Minns allt för väl hur det känns och hoppas att du snart känner dig piggare. Vink vink från andra sidan fjorden!

  2. Emma L skriver:

    Jag vet precis hur hemskt det är. USCH! Men man får ju något bra till slut. Men ibland känns det som en evighetslång väntan. Jag hoppas det släpper snart. Vila dig, ät det du kan och så hoppas jag du slipper kräkas. Eller förresten, jag mådde alltid bättre när jag just hade kräkts. Så jag ändrar mig och säger att kräks och må sen bättre. 😉

  3. Jag vet precis hur det känns! 😦
    Hoppas vilan gör susen. Kram!

  4. beatatjata skriver:

    Usch usch, mängder av sympati kommer från Mullsjö! Och så några hardcore-tips, för man behöver inte må så här dåligt. Man måste inte härda ut! Testat postafen (eller vad motsvarigheten i Norge är)? Om det inte funkar så ber du din barnmorska om Lergigan comp. Om det inte funkar ber du om primperan eller zofran (ondansetron). Du kan också ta omeprazol (receptfritt, mot halsbränna) då det dämpar illamåendet lite genom att neutralisera magsyran. Kräks du så blir det dessutom inte lika surt och frätande. Jag knaprade allt, hela mina gravideter (kombinerade lergigan comp, ondansetron och omeprazol), och mina barn är rätt söta, trots att de är helknäppa. Om du kräks mycket (gör du?) så ber du om dropp. Det krävs väldigt lite för att bli uttorkad och då blir illamåendet värre, den negativa spiralen är igång. Blir du uppvätskad så mår du automatiskt bättre, kan få i dig mer vätska på egen hand osv och kan slippa en del av illamåendet. Ett annat, konstigt tips, är att ha i öronproppar. Det läste jag först efter jag hade fött tvåan och har alltså inte testat själv… Och om allt det här känns alltför främmande för dig så är det helt enkelt vila, vätska och äta det du kan äta som gäller. Inget dåligt samvete, inga skuldkänslor. Ok?

  5. Lina skriver:

    Usch stackare!!! Vet precis hur det känns.. inte skoj! Jag brukade smutta på mineralvatten när kräkningarna kom, funkade rätt bra. Det är synd om dig o hoppas det hjälper med vila.

  6. Trillingnöten skriver:

    yuck. Vet vad du menar!! Hoppas du mår bättre nu!

  7. Stackars! Skickar massor av medlidande och pepp och krya krys krya! Kram!

  8. Mår du fortfarande inget bra, kompis? Saknar dig här!

  9. Cilla skriver:

    Usch vad tråkigt! Hoppas att det blir bättre snart. Lite för min skull om inte annat, för det börjar bli lite tomt minsann. Kram!

  10. dorropettersson skriver:

    Hur är det med dig? Mår du fortfarande dåligt? Saknar dig! kram

  11. Fy! Hoppas vilan gjorde susen! Krya på dig!!

  12. Uppochhoppa skriver:

    uuuuhhhh – stackare. Jag vet ju hur det känns det där. Xtra ( tuggummit) med grapesmak var det enda som funkade på mig, det hjälpte lite. Phu, hoppas verkligen på bätring!

  13. Emma L skriver:

    Hur mår du Sara?

Kommentera

