Lördagstankar

Världens slappaste lördag med febrig lillasyster (igen!) och storasyster på kusinbesök. Vi har sovit i soffan och lyssnat på musik och sett på film. Så behövligt, eftersom jag känner mig trött långt in i själen idag.

Jag försöker också återhämta mig efter träniningsnederlaget igår, jag vet inte varför det tog så hårt men det gjorde det. Jag tänker och tänker om, försöker lägga upp en ny strategi för fortsatt gravidträning.

Och så på inrådan av en seriös vän som tränat hela sin graviditet och ganska nyligen fött sin tredje bebis, så har jag nu beställt den här boken:

20130119-173508.jpg

Kanske det det vara något? En inspirationskälla om inte annat. Verkar ha mycket bra i sig iallafall.

20130119-173608.jpg

Nu smarrig lördagsmiddag och sen kanske lite salta pinnar framför tvn. Sen är det jag som lägger mig tiiiiidigt ikväll.

Lördag eller inte, jag är trött!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lördagstankar

  1. Tycker absolut inte du ska se det som ett nederlag!
    Som några redan sagt, man orkar ofta inte lika mycket som gravid, även som ”inte-så-gravid”. 😉

    Lyssna på kroppen, och ta det lite lugnare så får du se hur det känns.
    Kör inte på som vanligt om kroppen sätter stopp! 🙂
    Kram

  2. Emma L skriver:

    Vet du vad min vän! Du har resten av livet på dig att köra skiten ur dig på mängder med träningspass. Att vara gravid innebär en omställning. Vissa orkar massor, andra (jag T.ex) kan knappt träna alls. Och vet du Sara – det är okej! Ta varje dag för vad den är. Och lyssna på kroppen – den är en rätt finurlig sak. Kram

    • Tack snälla fina du. Jag fattar inte att detta blivit en sån stor grej för mig, hade nog trott en sak men så blev det något annat, funkar inte så bra med sånna förändringar 🙂 Men igen: tack, jag ska verkligen ha dina ord in mind när jag börjar tänka sånna här tankar igen ❤

Kommentera

