Förmiddagsträning

Idag var jag på gymmet klockan tio, en mycket behaglig tid att börja träna. Värmde upp 15 minuter på crosstrainern, och jo, redan här kände jag mig… trött? Som tur var hade jag redan innan bestämt att jag skulle köra just 15 minuter, annars hade jag nog gett upp redan efter fem.

Så var det dags för dagens WOD, AMRAP på 15 min.

– 5 burpees
– 10 thrusters med kb (12 kg)
– 15 dynamisk planka (knä till armbåge)
– 50 hopprepshopp

Det fick inte snabbt, men vad kan jag ha klarat, 4,5 eller 5,5 varv? Jag blev väldigt svettig och väldigt trött. Nästan lite illamående. Vet inte om det är graviditeten eller att jag gått så många steg tillbaks i min form under dessa veckor jag inte tränat, eller en kombination av båda kanske?

Illa är det iallafall och jag kände mig liksom besviken på mig själv, vad hände med den där toppformen, med den där superenergiska Saran som kunde köra på forever liksom? Jag kanske inte riktigt har fattat att min kropp försöker säga mig något?

Nytränad, ser glad ut på utsidan men besviken och illamående på insidan:

20130118-133534.jpg

Nu några timmar senare känner jag mig trots allt nöjd med vad jag presterade. Ska fortsätta känna den känslan och inte den andra.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i burpees, gravid, svett, träning. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Förmiddagsträning

  1. Maria S skriver:

    Bra jobbat, tror absolut graviditeten spelar roll i det här läget.

  2. Beatatjata skriver:

    Men du, du vet väl vad man bör tänka på som gravid? Ang träning alltså. Nu vet jag inte ifall det gäller från början eller senare i graviditeten men inte för tungt, inte för hög puls, inte mjölksyra och allt vad det är. Inte konstigt att det känns jobbigare, du har mycket mer blod i kroppen som ska pumpas runt av hjärtat och syresättas av lungorna. Blodvolymen ökar väl med 25%, det är mycket för hjärtat! Men jag är ingen expert. Fråga Betty, hon är expert på riktigt ju :-).

    • Jag visste kanske det egentligen, någonstans, men så hade jag ändå fått för mig något annat – nämligen att jag skulle klara det ändå, att jag inte är så ”himla gravid än”, att jag äntligen ska få vara den där hurtiga gravida kvinnan som kämpar på och som inte bara sitter hemma och äter choklad och går upp 20 kg i vikt (been there…). Men alla de där hormonerna och allt det där blodet i kroppen får mig visst att inte se riktigt klart 🙂 Ska konsultera lite med Betty också. Tack ❤

  3. Men hallå, hörredu! Bättre och sämre dagar har man ju till och med som ogravid! När jag var som mest löpstark kunde jag springa två mil vissa dagar och ge upp efter två kilometer andra. Ibland har kroppen liksom ingen lust med nåt. Förutom att sätta sig på tvären. Och då bär jag alltså bara runt på mig själv! Kör på, du är fantastisk ju.

Kommentera

