BodyBalance – at last!

Då så. Nu har jag äntligen premiärat mig på BodyBalance. Det tog sin lilla tid, men nu är det gjort!

Jag får tyvärr säga att första betyget blir en svag sexa.. Jag är inte helt nöjd. Kanske hade jag lite väl höga förväntningar, kanske kommer det bli bättre/roligare/jobbigare när man gått några gånger och hajar grejen. Jag är inte så van vid sånna där långsamma rörelser och andas hit och andas dit och täääänj (det var en svensk tjej som hade det faktiskt) och strääääck.

Nja. Nä. Jag får nog gå några gånger till för att ge fulla tummen upp.

Men tränat har jag gjort och med tanke på att jag ska iväg igen imorgon tidigt så blir det iallafall tre pass denna veckan och det känns GÖTT att vara på g igen.

Nu kvällsmat av lite lyxigare variant: turkisk yogurth, blåbärssylt och nyinhandlad ekologisk äpple- och kanelmüsli. Mmmmm!

20130117-204124.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i BodyBalance, träning. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till BodyBalance – at last!

  1. Ja, ge det ett par, tre-fem gånger..! 😉
    Jag tyckte inte heller om BB första gångerna, men nu älskar jag det! 🙂

  2. Therese skriver:

    Vilket gott mellanmål du har!! Själv har jag aldrig testat bodybalance så jag kan inte säga något. Hur är det med magen? Vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre i allafall. Läste om illamåendet i tidigare inlägg, men eftersom jag gick upp och jobbade så mycket i december så har facebook och bloggläsning/kommentering lagts åt sidan.

  3. Sara skriver:

    Bodybalace måste man ge några gånger. Och du som är så van vid explosiv träning kan jag förstå att det känns segt… Själv ska jag flrsöka gå på flex i allafall varannan vecka. Det är också bra , men känns knepigt (roligare än uoga iaf!!)

  4. beatatjata skriver:

    Vad synd! Är det les mills-upplägg eller? För då borde det vara samma pass vi gick på. Jag tyckte det var rätt bra tempo, sträck och tänj förstås men ändå ett bra flow. Och mycket stå i samma position så att det till slut brände rätt bra i musklerna… Inte explosivt och tungt förstås men ett skönt komplement. Jag tyckte det var perfekt att köra intervaller innan, då kändes det lite mer ”på riktigt”

    • Les Mills ja, samesame. Det var nog mest att det var ovant tempo… Men jag tänker ändå att ju större jag blir nu i graviditeteten, desto mer kanske jag uppskattar just det där tempot.

  5. Emma L skriver:

    Ge det några gånger. Jag är såld. Har gått hela hösten när jag har kunnat. Så skönt att få tänja och träna rörlighet (något jag ALDRIG gör annars). Men självklart passar det inte alla. Det gäller ju att ändra tankesättet att det inte är dösvettigt flåsträning. Utan att det är mer för insidan. 😉

  6. Lina skriver:

    Måste testa bodybalance. 🙂

Kommentera

