Fredag.

Ja det är fredag redan och jag har slarvat lite med uppdateringarna här. Jag börjar kanske må lite lite bättre, vågar inte ropa hej än men idag är faktiskt tredje dagen som jag vaknat ganska pigg och faktiskt inte mer än ytterst svagt illamående. Win!

Jag har inte tränat. Jag har inte ätit nyttigt. Jag har inte fått frisk luft och jag har vart en ganska opedagogisk mor och mycket osocial fru. Men. Ett tydligt tecken på att jag börjar bli bättre än ändå att jag orkar tänka på riktiga middagar och uteaktiviteter med barnen, ett steg i rätt riktning väl? Och så många smuttisar som jag druckit de senaste veckorna borde väga upp för chipsen, o’boyen och alla mackorna som vart det enda jag kunnat äta utöver det.

Jag går in i vecka elva idag och har alltså lång väg kvar tills bebisen tänker titta ut. I början av augusti är det beräknat, och för mig som har två decemberbarn känns det väldigt konstigt att jag plötsligt ska få en bebis på sommaren..? Hur gör man då liksom? Och vara höggravid på sommaren, spännande grejer det där!

Idag ska jag kanske (kanske!) ta mig till gymmet där jag tänkt köpa kort och kanske faktiskt köpa mig ett kort och även kolla in barnhörnan där det finns möjlighet till barnpassning på måndags- och fredagsförmiddagar.

Men träna, det tänker jag inte göra. Inte idag iallafall.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i gravid, träning, vardag. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Fredag.

  1. beatatjata skriver:

    Jag har en juni-unge och en december-unge och det är helt klart skillnad! Inte minst för att de är totalt osynkade i kläder än så länge, haha! Förbered dig på att behöva nya sommarkläder och vinterkläder till trean de första åren :-).

  2. Pia skriver:

    Det där med kläder som Beata säger stämmer. Har ett december-barn och två maj-barn. Dessutom pojke och två flickor. De mesta har flickorna kunnat ärva, men mycket har jag fått skaffa nytt åt dem då de hunnit växa förbi storebrors kläder. Och så har jag ju ändå måstat skaffa nytt åt den andra tvillingen…

  3. Melanie skriver:

    Grattis till bebis!
    Jag fick min första i aug, det var fruktansvärt att va höggravid under högsommaren. I alla fall tyckte jag det. Jätte jobbigt. Min andra kom i mars, det var en mkt lättare grav på så vis 😉

    • Även om jag fryser extremt mycket i början av graviditeten så är jag extremt varm av mig i slutet. Då var det ok att vara höggravid i december, satt i soffan med fönstret öppet på kvällen, haha. Får se om jag överlever sommaren 🙂

  4. Lina skriver:

    Grattis va skoj!!! Jag fick vår dotter i oktober och eftersom jag kräktes i 9 månader så var det det drygt på sommaren men alla grillfester…äta o spy..fy för…Jag var så uppsvullen av värmen..huuuaaa…hahah men det var det värt! 🙂

  5. Thean skriver:

    Grattis! Jag har två juliungar och en augustiunge (vi kan tydlingen inte få barn någon annan tid på året) varav nr 3 faktiskt är född i Oslo. Om ni har tänkt er att stanna ett tag i Norge så är det en klar fördel med sommarbarn med tanke på dagisplats. I övrigt tyckte jag inte att det var så hemskt att vara höggravid mitt i sommaren, men det så klart individuellt. På slutet är man ju oavsett trött på alltihop och vill inget hellre än att ungen ska komma ut en vecka eller två före beräknat datum:-)

Kommentera

