Trääääänat!

Åh jag har träääänat! And it feels gooood!

Ursprungsplanen var ”bara en promenad”, men när jag klädde på mig tänkte jag att jag kan lika gärna klä mig så att jag kan springa om jag hellre känner för det. Hade en liten önskan om träningsvärk, så någonstans i bakhuvudet hade jag ett pass in mind, ett pass som jag gjort flera gånger både vid promenad och vid springtur.

Det var kallt och friskt och underbart, jag hade bestämt mig för att springa 10 minuter flesta biten för att sedan börja med min benstyrka.

Vilken utsikt va?! Här stod jag!

20130105-122007.jpg

– 50 benböj
– 30 utfall
– 20 knäböj med upphopp
– 30 sidoutfall
– 50 upphopp

Tog nästan samma väg tillbaks: gick lite, men sprang mest. Det tog 15 minuter. Hemma utanför dörrn gjorde jag resten av benstyrkan:

– 20 benböj
– 30 utfall
– 40 vadpress
– 50 sek jägarvila
– 100 jumpingjacks
– 50 sek jägarvila
– 40 vadpress
– 30 utfall
– 20 benböj

Åh va det var härligt! Och skönt! Och va det brände i benen och rumpan!

20130105-130616.jpg

Detta passet hittade jag hos Betty för ganska längesen och har som sagt gjort det flera gånger. Det var mest i våras, då när jag började komma igång med träning och ett nytt och hälsosamt liv. Det har liksom betytt ganska mycket för mig, och det var kul att göra det igen.

Men post-workout-maten var kanske ändå det bästa man kan tänka sig: macka med Bregott, massa nyskalade räkor, aioli och citronpeppar på.

20130105-130649.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i ben/rumpa, lunch, pw+styrka, träning, träningsvärk. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Trääääänat!

  1. ”Bara promenad”…? Och ”byta om så jag KAN springa”…
    Hehe! Känner igen det där, har gjort detsamma. Det blir ALDRIG bara promenad då…. 😀

  2. Vilken fantastisk idé!!! Jag kan springa längs sjön till en jättefin plats, göra träningsprogrammet och springa hem igen?:) LOVE IT! Tack:) Ha det bäst!!!

    • Ja visst är det en bra idé!! Du kan ju göra det lite jobbigare också och stanna på två ställen och sen springa hem igen efter sista styrkepasset 🙂 Hoppas det blir bra!! 🙂

  3. Lina skriver:

    Härligt pass! Och vilken macka yammmmie! 🙂

Kommentera

