Lördag och utmaning

Godmorgon, nu är det lördag vänner!

Barnen sov ända till klockan åtta, jag kan definitivt vänja mig vid det alltså. De har ju i alla tider vaknat så okristligt tidigt att det blivit det ”normala”, har liksom drömt om hur de sovit till halv sju, kanske sjuuuu! Så de mornar de nu faktiskt sover till klockan sju eller till och med halv åtta som hänt några gånger nu är bara såååå mycket värt.

Så. Otroligt. Mycket. Värt!

Vad lördagen har att bjuda på vet jag inte riktigt än. Mitt illamående går upp och ner under hela dagen men eftersom vi är hela familjen hemma idag så tänker jag utnyttja tillfället när jag faktiskt mår bra och ge mig ut på en promenad eller kanske en springtur. Så fort jag mår bra saknar jag verkligen den där träningskänslan, att bara slänga på sig träningskläder, att vakna på morgonen med den där älskade träningsvärken. Åh va jag vill ha träningsvärk!

Ikväll ska jag hem till svägerskan och få akupunktur igen, men jag ser även för mig att maken hittar på något roligt tillsammans med barnen på dagen så jag kanske kan få någon timma själv i soffan eller sängen. Mammans välmående i första hand… Eller? 🙂

De sista dagarna har jag läst flera bloggar som är med i en plankutmaning på Upp&Hoppa. Först tänkte jag att nä, jag tränar ju noll och nix nu, det är väl onödigt att anmäla sig i någon utmaning då, men så tänkte jag, äh vad kan hända!? Planka måste man ju, jag kan lika gärna tävla lite om det. Här gäller det alltså att planka så länge som möjligt, och i procent förbättra sitt eget resultat. Jag startade på 2 minuter och 5 sekunder och jag hoppas jag hinner knipa en av de sista platserna i utmaningen!

Förresten är det hemskt jobbigt att planka, överhuvudtaget alltså, men jag gör ju aldrig någonsin längre än 60 sekunder på raken, så 125 sekunder kändes vääääldigt länge och jag darrade i hela kroppen efteråt. Känner mig ändå nöjd med första resultatet!

Dags för frukost. Ska se om jag klarar att äta något annat än mjuk macka med Bregott och ost på idag, haha.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i frukost, gravid, planka, utmaning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lördag och utmaning

  1. Vad stark du är.. Plankan är en av mina många sämsta grenar.. Jag är ju lite sned efter en olycka 2010 så det är extra utmanande:) Jag är inte med i utmaningen men hejar på er och kör på mitt sätt, dvs det går låååångsamt framåt…

  2. Fia skriver:

    Trevlig blogg!!! Och bra jobbat med plankan!

    Visst är det bra med utmaningar?! Jag testade plankan idag och jag maxade 1 min och 45 sekunder! Nu ska här tränas på plankan några ggr i veckan!
    Jag vill också bli en bättre löpare så jag hoppas att kanske plankan kan hjälpa mig lite på traven? 🙂

    Fia

Kommentera

