1 januari 2013 – nytt år, ny bebis!

Ja det är sant. Det är den första januari idag. Och det betyder nystart för de flesta, så även för mig. Men man kan säga att det är en nystart för mig på ett annat slags sätt.

Imorse var nämligen första morgonen på flera veckor som jag vaknade och kände att, åh! Jag mår bra! Jag mår bra! Jag mår BRA och jag är sugen på att klä på mig träningskläder och ingenting annat! Sen att det råkar vara den första januari just idag är ju egentligen bara ett lustigt sammanträffande. Hade det vart igår eller imorgon hade jag blivit lika glad.

Nu ska ni få höra vad som hänt under min blogg-frånvaro.

Jag har gått och blivit gravid. Det är sant. Jag är ganska nygravid och har alltså unge nummer tre i magen! Det var väldigt oväntat, det passade kanske inte heeelt in i planeringen, just när vi fick reda på det (det är väl inget att sticka under stol med)… men vi är SÅ. HIMLA. GLADA! Tänk! En liten bebis! En trebarnsfamilj, vilken lycka!

Dock har jag alltså vart alldeles ifrån vettet trött och även sjukligt illamående. Jag har levt på salta kex, några chips, saft och frukt ungefär, och klarat av att vara upprest max några timmar åt gången. Ungefär. Vissa dagar bättre, vissa dagar sämre. Det är fortfarande ganska nytt, jag är ”bara” i vecka 9, men jag känner att jag så gärna vill komma igång med både bloggning och framför allt träning igen så jag outar mig ändå.

SÅ! Idag vaknade jag alltså och kände att åh, va skönt det var igår att jag stannade hemma från nyårsfirande och åh, va skönt det var att få somna på soffan klockan nio och vakna av fyrverkerierna klockan tio-i-tolv, släpa mig upp till sängen och somna om innan tolvslaget. Åh, va skönt att vakna idag halv åtta och den första tanken som finns i huvudet är att jag bara måste klä på mig träningskläder! Som en nystart. Som råkade hända just den första januari.

Så. Jag ska agera på min känsla. Jag ska ge mig ut och springa om en stund, när frukosten har landat lite i magen. Två knäcke med Bregott (svenskimporterat ofkårs, skulle inte överleva utan mitt Bregott!) och makrill i tomatsås on the top. Bästa frukosten på flera veckor, sätter standarden för den här dagen.

En annan dag ska jag berätta lite om mina andra graviditeter och hur jag tränade då (ingenting!), hur jag mådde (bra men jag orkade ju ingenting!) och hur jag har tänkt att ha det denna graviditeten (megabäst!). Bloggen kommer kanske bli lite mer gravidig, men fortfarande mest tränig. Jag kommer köpa mig träningskort på gymmet där båda mina svägerskor tränar, jag kommer fortsätta hemmaträna, jag kommer springa, jag kommer må BRA och vara STARK. Lite som att kroppen har gett mig en sista chans att visa vad jag klarar av (alltså inte en SISTA sista chans, men liksom en sista chans att visa att jag minsann klarar av att vara gravid och inte stillasittande 24-7)

That´s whats new med 2013. 2012 var mitt livs träningsår. Det tänker jag se till att 2013 också blir!

Over and out.

Och ja. Stay tuned för spring-uppdatering som kommer om några timmar!

20130101-093449.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i back on track, gravid. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till 1 januari 2013 – nytt år, ny bebis!

  1. penny skriver:

    Åh vad fantastiskt roligt Sara!!!! Blir så glad för er skull!!! Tur att ni köpt ett stort hus!! 🙂
    KRAM!!!!

  2. dorro skriver:

    Men oj vad roligt. Bebisar är alltid välkomna. Grattis! Ska bli spännande att följa ditt graviditets”år”. Vad skönt att det börjar kännas bättre.

  3. bodycomf skriver:

    WOW!!!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!! 🙂

  4. Beatatjata skriver:

    Fick skvaller hos vår sara häromdagen :-), så himla kul! Grattis! Härligt att du vaknat till en bra dag, jag hoppas det fortsätter så nu. Stor kram!

  5. Pia skriver:

    Grattis!!! Underbart ju 🙂

  6. Emma L skriver:

    Grattis Sara! Vad roligt med en trea! Hoppas du fortsätter blogga massor ändå. Kram

  7. Therese skriver:

    Wow, såååå kul! Grattis!! Spännande. Hoppas du får en underbar graviditet. Här får det räcka med två, men visst – vem vet vad som händer i framtiden. 🙂

  8. Trillingnöten skriver:

    Vilken härlig överraskning!!! Grattis!!

  9. Cilla skriver:

    Men åh! Så underbart 🙂 Jag blir så himla glad för din skull och det ska bli så roligt att följa din gradvitet! Kramar fina du! ❤

  10. Maria S skriver:

    Men åh så roligt, stort grattis!!!

  11. GRATTIS fina du!!! Ska bli fantastiskt kul att följa här. Kram!

  12. GRATTIS!!! Vad roligt för er!

  13. Lina skriver:

    Grattis!!! Vad roligt!! 🙂

Kommentera

