Rörlighet och mage!

Lite kvällsträning här i det norska hemmet. Kroppen ville ha rörlighetsträning och kroppen fick rörlighetsträning. Kroppen ville kanske egentligen inte ha magträning men det fick den ändå.

Jag har ingen aning vad övningarna heter men jag använde kära kvastskaftet och gjorde fyra olika grejer, 25 reps och x3 varv. Kändes gött i kroppen!

Så till magen. En liten cirkel här med:
– 15 sidoböj med tung KB (hö+vä)
– 15 russiantwist med KB
– 60 sek rak planka
x3 varv
…och för att kräma ur lite extra så körde jag en planktabata också, med armbågarna mot soffkanten.

Gött. Gött. Gött.

Nu är det soffläge som gäller, började igår kolla på den härliga serien Glee (tack för den Beata) och kan inte slita mig. Kvällsmat blir lite rester från dagens middag – som var väldigt god! Kyckling med broccoli, purjo, morot, paprika, kokosmjölk och ingefära och cashewnötter. Mmmmm!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planka, rörlighet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rörlighet och mage!

  1. beatatjata skriver:

    Åh tänk att få kolla glee från början :-). Underbart! Nu får du fylla dina playlists med glee-låtar, kan varmt rekommendera mash upen ”I will survive/Survivor” som är grym träningspepp 🙂

Kommentera

