Slapp onsdag. Eller slapponsdag.

I lite protest låter vi idag bli att packa och firar istället lillasysterns tredje födelsedag. Utelek i snön, promenad, lunch på mitt jobb, promenad hem igen och nu mystid i soffan med ny film och russin och nötter i varsin liten skål. Vardagslyx när vi behöver det som mest!

Träningen får stå åt sidan den här veckan. Det satt långt inne, men egentligen visste jag det redan när jag skrev veckoplaneringen i måndags. Det finns inte en chans i världen att jag ska lyckas träna i detta flyttkaos vi just nu lever i, och den mentala stressen är alldeles för hög för att jag ska kunna anstränga mig fysiskt. Måndag gick jag ju upp tidigt för morgonpromenad, men igår och idag prioriterade jag sömn. För jag känner mig alldeles utmattad.

Men… Det känns helt okej ändå. Jag försöker tänka balans och jag vet ju att så fort vi kommit oss in i huset så är det träning som gäller igen. Jag ska försöka härda ut!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i balans, vila. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Slapp onsdag. Eller slapponsdag.

  1. Emma L skriver:

    Hurra för lillasyster!

Kommentera

