Våga yoga…?

Jo men visst, man kan tycka att jag är lite av en härmis som plötsligt går från ”ah men ååå va långsamt och trist med yoga” till ”ah men ååå det verkar lite spännande med yoga, nu när alla andra testar det…”. Eller är det kanske flyttkaoset som börjar ta ut sin rätt och min kropp som desperat skriker efter lite lugn träning, fokus på härochnu och min kropp som behöver sträcka ordentligt på sig? Vem vet. Jag är sugen på att testa iallafall.

Jag tänker att allra enklast är att börja med att testa hemma. Det finns väl säkert ungefär en miljon olika sorters yoga, och kanske lika många olika dvd-skivor som man kan köpa och ligga hemma och yoga i vardagsrummet?

Yogar ni? Vilken sort rekommenderar ni? Och finns det någon som har provat någon dvd för hemma-bruk? Tipsa mig nu på en gång så jag kan önska mig i julklapp (eller inflyttningspresent kanske är bättre…)!

yoga-tree

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i yoga. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Våga yoga…?

  1. Jag kör Body Balance som är en blandning av yoga och pilates.
    Tror att det finns hundra namn, men alla är nog i grund och botten relativt lika (?)

  2. Emma L skriver:

    Funkar det så gör jag precis som Rund är också en form och går på Bodybalance. När det inte funkar så kör jag hemma. Har Blossoms yoga-DVD (den har även Helena). Jag tycker den är HELT okej. Jag har även Casalls Poweryoga 2. Också helt okej. Men det finns säkert massor med andra som är bra. Tror att Trend & Träning skrev om det för längre sen. Hon är ju yogainstruktör och jag tror hon tipsade om en dvd…

  3. mammaspring skriver:

    Jag hade en hel hög med dvd:n hemma… men jag sålde dem på loppis… säger väl en hel del om mig och yoga-dvd:s… 😀 Kolla på youtube. Kanske du hittar något du gillar! Ett tips! Välj t.ex. på svenska. Jag tyckte det var knepigt ibland att förstå vad de menade då de förklarade olika rörelser på engelska och då anser jag ändå mig vara rätt så okej på engelska…

  4. Visst har det blivit en liten yogaboom bland bloggvärlden just nu? Tycker ”alla” yogar…. Själv så har jag gjort försök på försök utan att riktigt fastna….

  5. dorro skriver:

    Väldans vad alla yogar! Jag förstår ju att alla faller för detta för det är så fantastiskt skönt. Jag har ju lobbat för yoga ett bra tag nu. Jag kör ju som sagt på gymmet. De har ett grymt yogapass och även bodybalance som jag tycker om. Det viktiga är att inte endast fokusera på teknik utan även på det sköna i att stretcha sina leder/muskler och få slappna av. Tekniken kommer med tiden.

  6. Jag tränar väldigt sällan såna saker, (tycker liksom att det går alldeles för sakta för mig)… Tränar jag nåt sånt så är det BodyBalance. Emilie kör mycket sånthär hemma. Kolla med henne! Massor av inspiration!
    http://mammaiform.blogspot.se/

  7. SuperSHEro skriver:

    Ashtanga. Gillar inte för långsamma och meditativa yogor. Poweryoga brukar funka det med. Kortare och mer fitnesssinpirerad än ashtanga. Annars är kettlebell yoga grymt det med. 🙂

  8. AnnaViktoria skriver:

    Är också supersugen på att testa yoga, ett skitdåligt jättehemskt pass för en sissådär fem år sen var inte skrämmande nog för att avskräcka mig helt 😛 men är precis som du lite vilse i den där djungeln…

Kommentera

