Mina bästa ”bra” pannkakor

Vi äter rätt ofta pannkakor i vår familj, kidsen löv it, det är enkelt och alla ingredienser finns (nästan) alltid hemma. Jag har provat ganska många olika sorter men fastnat för den här som jag ska delge er nu.

1 mosad banan
3 eller 4 ägg
1 msk jordnötssmör

Mosa bananen med en gaffel. Knäck i ägg och ha i js och vispa lite. Stek i smör eller kokosfett.

20121203-142107.jpg

Jag brukar äta med hallon och kesella. Lillasystern åt med bara keso. Storasystern med jordgubbssylt och keso vid sidan av.

20121203-142251.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i lunch, pannkaka. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mina bästa ”bra” pannkakor

  1. Jag har tänkt testa den många gånger, men inte fått tummen ur än. Måste göra det!

    • Gör det, enkel och god. Och såklart ett väldigt stort plus när barnen gillar det också! Brukar oftast göra vanliga mjöl-pannkakor till barnen och andra till mig men ”någon” hade visst packat ner mjölet 🙂

  2. Trillingnöten skriver:

    De här är sjukt goda! Tack för att du påminde mig om dessa! Jag har ju inte tillgång till kesella längre, så detta är ju toppen för mig!

  3. Lina skriver:

    Mums mums mums, dessa är så goda!!

  4. sara skriver:

    Pankakor är bra. Går varriera en del med lite fantasi 😀

Kommentera

