The ultimate fredagsfight!

Nu har jag tränat. Oh my gaaad va jag har tränat. 65 minuters sweet pain skulle man kunna säga. Jag darrar i hela kroppen och håller på att fyller på med proteiner och kolhydrater – shit vilket pass! The ultimate fredagsfight!

10 benböj med upphopp
10 burpees
10 utfall
10 armhävningar
10 benböj
10 mountainclimber
10 dips
10 höftlyft
10 dynamisk planka (knä till armbåge)
10 upphopp

x10 varv

Ja det är sant. Det blir hundra av varje övning, det blir tusen reps totalt. Dessutom tänkte jag att jag får passa på att planka lite (30 sekunder) mellan varje varv, så det blev fem minuters planka med.

Första varvet var tungt. Andra med, jag tänkte att nä, fy, jag håller på att tappa gnistan, kanske jag behöver ta en träningspaus på riktigt, en längre sådan? Efter fjärde varvet rann svetten och jag kände mig lätt som en fjäder – på g verkligen! Kanske jag måste ringa gymmet jag ska börja på i vår nya stad redan i eftermiddag så jag verkligen kan börja träna där direkt!? Efter sjunde varvet hade jag dippat ner och kommit upp igen, nu började det ju närma sig slutet… 8de, 9de varvet…

Sista varvet var bara ren FRÖJD! Sista böjen, sista hoppen, sista burpeesarna, sista allt. Jag hade klarat det!

Efteråt blev jag ompysslad och fotad av barnen. De tyckte att jag hade väldigt mycket ”vatten i pannan” och undrade varför jag såg så trött ut. Haha.

Blir torkad i pannan och matad med vatten, bra med två ungar när mamman inte ens orkar röra sig längre:

20121202-095957.jpg

20121202-100103.jpg

Tack Helena för världens jobbigaste fredagsfight!

(ja jag är medveten om att det är söndag idag, men ändå..)

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fredagsfighten. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till The ultimate fredagsfight!

  1. supersara1 skriver:

    Du är helt galen min vän!! Var gör du dina övningar? Hemma i vardagsrummet? Jag är så grymt imponerad!!!! Och så mår jag lite dåligt över att jag var på glöggfest igår och mörkade godis, ost och pepparkakor….. Men i morgon är det måndag igen!

  2. Västgötskan skriver:

    Herregud, säger som ovan. Är du helt från vettet?! 😮
    Haha! Du är så grym så jag vet inte vad jag ska säga…. Jag hade DÖTT!!! 😮 😀

  3. Cilla skriver:

    Så jädrans bra jobbat 🙂 Du är en riktig warrior woman du. Jag var så stolt över mig själv i fredags att jag knappt visste hur jag skulle sammanfatta det hela. Heja oss! Kramar ❤

  4. Pia skriver:

    Hurra!!! Bra jobbat. Jag hade också en liten assistent då jag gjorde min på fredag. Hämtade vatten åt mig och hejade på mig då jag var nära att ge upp. Gulliga ungar! Döjobbigt var det ju…

  5. Linatriathlet skriver:

    Vilket jäkla pass! Grymt bra jobbat! Blev otroligt träningssugen nu! 🙂

  6. Helén skriver:

    Haha jag önskar att jag hade tyckt att något varv gick enkelt! Jag trodde på riktigt efter varv sju att jag skulle dö! Varv nio och tio blundade jag bara och körde på, låtsades som det regnade och hoppades på att det skulle ta slut snart! 🙂 och det gjorde ju det och efteråt så känner man sig hur bra som helst! Tusan vad GRYM vi är! Starkt jobbat! 🙂

    p.s ny bloggläsare, hittade dig på lofsans challange på fejjan och såg att du också tränade hos bodycomf 😉

    kram

  7. mammaspring skriver:

    Herregud kvinna! Du är grym!

  8. Emma L skriver:

    Jösses! Alla höll på att dö träningsdöden tydligen. Nu blir jag riktigt nervös. Men klart jag ska göra det. Måste bara bli frisk först.

Kommentera

