Mera semesterträning!

Igår onsdag gick vi verkligen all in på träningen.

Vaknade till en fantastiskt vacker dag, blå himmel och strålande solsken. Direkt efter frukosten gick jag på ett core-pass som hölls vid poolen, poolen som är alldeles vid havet. Mage, rygg, lovehandles fick sig en omgång. Mycket planka och endel armhävningar – där kändes det att jag tränade bröst dagen innan! Aj!

Klockan två var det dags för vattengympa, det kändes bara helt rätt att vara med och plaska, dessutom fick jag en extravikt då storasystern gärna ville vara med, men bara ville hänga på mig, haha.

Från vattengympan gick vi bara och bytte om och så var det dags för gymmet igen. Jag, bror, svägerska och även min man (!!!!!!!!). Jag har så länge sagt att det hade vart så roligt om han också började träna, och det här är kanske ett steg i rätt riktning. Jag håller tummarna för det iallafall.

Idag var det ben, och vi körde knäböj i en slags skivstångsmaskin (ja ni ser hur insatt jag är i gym-termer..) super-settat med vadpress (med samma vikt) och så baksida lår i en annan slags maskin. Tungt, tyngre, tyngst – massa set med tio reps varje gång. Det kändes om man säger så. Dessutom tänkte jag att jag måste planka lite, som jag har slarvat lite med det sista, så jag passade på att göra plankor mellan varje set, dvs. varje gång jag väntade på att det skulle bli min tur igen. Så endel plankor blev det också..

Typ 1,5 timma efter det här var det zumba, jag är inte jätteförtjust, men gick med som sällskap. Det var ok, men faktiskt lite tråkigt. Jag tänkte mer på middagen vi skulle äta och drinkarna vi skulle dricka senare kvällen. Kanske lite fel fokus…. Haha.

Ja, detta var onsdagens träning, helt crazy: jag gick i träningskläder och badkläder ända till klockan sju då vi skulle gå och äta middag.

Så. Himla. Härligt!!!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i ben/rumpa, gymhäng, lyx, planka, solsemester. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mera semesterträning!

  1. Trillingnöten skriver:

    Det låter helt underbart det här!

  2. Annie skriver:

    Tycker det låter alldeles fantastiskt!:D

Kommentera

