Semesterträning so far!

Fatta hur bra vi har det!!! Så fantaaaaastiskt skönt, och varmt, och vilken mat! Igår åt vi tapas som antagligen var den godaste jag någonsin ätit! Och drack sangria och rödvin som smakade fantastiskt. Det stället måste vi bara gå till en gång till innan vi åker hem.

Och jag har tränat. Tränat och tränat och tränat. Gårdagen började med precis den där springturen jag hade tänkt: jag och min bror, strandpromenad, soluppgång – lite bättre än grått och kallt och underställ och reflexväst i snålblåst.

På eftermiddagen hängde vi på gymmet. Det var jag, min bror och min svägerska. Vi körde brother-style, dvs. helt efter min brors program. Det som stod på schemat för dagen var bröst och triceps.

På varje övning körde vi på detta sätt:
10xlätt vikt
10xlite tyngre vikt
4 set à 10 reps med tyngst vikt
10xlättare vikt

Bröstpress liggandes på bänk, en slags bröstmaskin, tricepscurls med konstig stång och så en annan tricepsmaskin. Efter detta en plankcirkel med rak, sido hö, sido vä x3 varv. Som jag skrivit innan så är jag ju inte alls van vid att hänga på gym, så det var väldigt roligt, och min bror är väldigt stark och duktig, så det var kul att få honom att visa mig. Och visa honom att jag faktiskt är ganska stark jag med.

Typ en timma efter det här var det discoaerobics som jag och svägerskan gick på. Det var en kille som hade det och jag höll på att bryta ihop i skrattattacker flera ggr om, men det var iallafall rätt jobbigt och ju, väldigt kul!

Idag har jag också tränat, och ska träna mera, men det får jag skriva om senare ikväll för nu hojtar barnen att de är redo att gå till poolen (igen!).

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bröst, gymhäng, solsemester, träning, triceps. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Semesterträning so far!

  1. Emma L skriver:

    Åh vad härligt ni verkar ha det!

  2. Cilla skriver:

    Det låter helt underbart! Träna på och njut av semestern 🙂 Kram!

  3. Beatatjata skriver:

    Låter helt effing awesome faktiskt!!

  4. Pia skriver:

    Underbart! njut!

Kommentera

