En MYCKET viktig fråga om GYMGOLV!

Så här är det. I december flyttar vi ju, och då först tillfälligt till ett hus vi ska hyra av bekanta. I mars flyttar vi in i VÅRT hus, huset som vi köpt, huset som vi nu inte kan sluta tänka på, huset som vi läääängtar till!

Jag vill väldigt gärna inreda ett av rummen i källaren till ett gym. Såklart. Men vad ska det vara för golv? Parkett? Heltäckningsmatta (tänkte typ korthårig grå matta som jag sett någonstans)? Plast?

Jag har verkligen ingen aaaaaning om vad det ”ska vara”, eller vad som passar sig som gymgolv?

Vad tror ni blir bra?
Vad är det på golvet på era gym (hemma/borta)?
Vad är behagligt och schysst och inte minst, vad drar åt sig minst svett när jag ligger där på golvet och gnider min svettiga kropp?

Stora frågor här, kom igen nu och hjälp en flicka i nöd!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i gymgolv. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till En MYCKET viktig fråga om GYMGOLV!

  1. mammaspring skriver:

    Om jag fick inreda ett rum för träning skullej ag välja ett trägolv och sedan skulle jag köpa en skön yogamatta och så en lite mjukar (tjockare) rehab-matta. Ett trägolv ger värme helt enkelt… 😀 Vad härligt med hus! Stort grattis

  2. Louise skriver:

    Hej!
    Spännande att flyttlasset snart går..
    I mitt hemma gym använder jag ett gym golv (du pusslar ihop det). Skulle jag tappa en vikt eller kb förstör jag inte mitt riktiga golv. Har ett kallt golv i gymet så gym golvet gör att det känns behagligt att ligga på det och det är lite mjukt så det går bra att göra plankor, armhävningar mm. 😉
    Kram

    • Aaaah! Det är något sånt som jag haft i tanken. Vad är det för golv under mattan? Och vart köpte du den någonstans? Låter ju väldigt bra, är som sagt en källare och även där säkert lite kallt. Tack! ❤

      • Louise skriver:

        Har klinkersgolv. Källare är alltid källare och vågar inte ha organiskt material på golvet.
        Tror att ”pusselmattan” är köpt på rusta.

  3. Västgötskan skriver:

    Ser ut som du fått bra tips. Jag tänkte bara säga; INTE heltäckningsmatta. Ingen bra idé tror jag. 😀

  4. Henrietta skriver:

    Även jag har ett litet hemmagym i källaren. Vi har lagt golvvärme och klinkers, och i gymdelen ligger sådana gymgolv-pusselbitar ovanpå. Funkar jättebra! De finns att köpa på gym på nätet, men är MYCKET billigare på Rusta! Jag har de från Rusta sedan ett år eller så, och de fungerar kanon!

  5. supersara1 skriver:

    haha, jag skulle sagt heltäckningsmatta och lagt yogamatta på den, dels för att parkett eller klinker blir så himla kallt i källare, men ocksåför att de går sönder om du tappar något. Men den där pusselmattan verkar ju perfekt!

Kommentera

