I´m back (nästan iallafall…)

Natten till lördag var hemsk. Hela lördagen var hemsk den med, jag var så trött så trött, och det var faslig tur ändå att det var just lördag, så pappan i familjen kunde underhålla barnen och jag kunde ligga i sängen i fred, och tycka synd om mig själv. Det blev även alldeles passande kost hela dagen lång: ett halvt korvbröd, några smulor knäckebröd, en bit banan (jag tänkte att jag skulle mosa den men så tänkte jag att jag är väl ändå inte döende, jo nästan, men ändå inte…) och på kvällen lyckades jag äta lite glass.

Idag vaknade jag (relativt) pigg och (ganska) glad. Så skönt!

Det blev givetvis ingen träning idag heller, vilket betyder att det blev en självvald vilodag och två ofrivilliga, men magsjuka kan ingen rå över så det får jag bara leva med.

Ny vecka. Nya tag.

Och jag har planerat såklart! Jag har planerat in massa träning ihopblandad med ännu en väldigt hektisk vecka. En hektisk vecka som avslutas med en flygtur på söndag – till varmare breddgrader… Som vi har längtat!

VECKA 46
Måndag: helkroppsstyrkepasset. Jag har faktiskt möjlighet att träna på förmiddagen och den chansen tänker jag utnyttja, och njuta av! Och jag lääängtar!
Tisdag: kettlebell-passet – första ggn eftersom jag ju vart sjuk i helgen då jag skulle premiärkört det. Längtar till detta med, verkar så kul och sjukt jobbigt!
Onsdag: pw
Torsdag: något snabbpass hemma eller en lugnare springtur
Fredag: här kommer vi vara i Norge hela dagen så jag tänker att det enklaste blir att köra intervallpasset någon gång under dagen.
Lördag: helkroppsstyrkepasset
Söndag: detta får bli vilodagen, vi reser tidigt på morgonen och det kommer vara massa spännande nytt, men jag misströstar inte, det kommer bli en träningsspäckad vecka eftersom min kära bror är lika mycket träningsnörd som jag!

Dessutom har jag absolut inte kommit så långt i mina tankar som till söndag och resan ännu, jag längtar mest till träningen måndag och tisdag än så länge.

Nu ska jag gå och förbereda mig inför morgondagens jobb. Vi har blivit lovade ute-lunch igen, så det ser jag såklart fram emot, kommunen är ju oftast lite snål med sånt lyx annars så det gäller att njuta (passa på att njuta nu när jag snart slutar!). Dessutom börjar jag inte fören klockan tio imorgon vilket betyder att jag och barnen äter frukost hemma till morran, och jag behöver bara ha med mig två mellisar. Tummen upp, där!

Två bilder från dagens promenad. Det känns så otroligt, fantastiskt, super, mega, görasketabra att vara i form igen. Yes. Yes. Yes. Let this week begin!

Har ni planerat färdigt kommande vecka?

20121111-200948.jpg

20121111-201011.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planering. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I´m back (nästan iallafall…)

  1. Trillingnöten skriver:

    Stackaren! Vad skönt att det går åt rätt håll i alla fall!!

  2. Linatriathlet skriver:

    Åh nej fy bubbla för kräksjuka 😦 huga!

    Skönt att du känner dig bättre!! Håller tummarna!

  3. beatatjata skriver:

    Härligt att du är pigg igen, det går åtminstone över fort – man får vara glad för det! Låter som en härlig vecka och jag är måttligt avis på resan till värmen. Ojoj så passande det skulle vara. Jag får se till att höja temperaturen på gymmet istället. ha en underbar vecka!

Kommentera

