En ovanlig torsdag…

…så ovanlig att jag inte ens har någon koll på vilken dag det ÄR! Min älskade man ringde när jag ganska nyss hade kommit hem från jobbet och sa att han satt i bilen på väg hem, hem till oss, hem till Sverige, och jag ba’: vadå? idag? nu? Jag blev överlycklig såklart, jag trodde plötsligt att det var onsdag och att han inte skulle komma hem förren imorgon. Snurrsnurr.

Dagens bästa har helt klart vart att få träna tillsammans med nästan alla mina kollegor. I en tömd matsal körde vi igång hög musik och min ena kollega körde sitt jympapass, vi tjoade och hejjade på varandra och alla tog i för allt vad vi hade. Till och med chefen var med! Jag älskar vart vår arbetsplats är på väg, det är långt ifrån bara jag som gillar att träna och det är ju egentligen sååå sorgligt att jag snart ska sluta där. Och flytta lååångt bort.

Dagens andra bästa var att jag har ”kommit ut” till mina två närmsta kollegor idag, dvs. berättat att jag har en träningsblogg. De blev såklart inte det minsta förvånade och tyckte inte alls att jag var löjlig utan tvärt om blev de nästan lite sura för att jag inte hade berättat tidigare! Så nu hoppas jag att de kommer att bli aktiva läsare och kommer lämna många kommentarer och att jag kan lyckas inspirera dem ännu lite mer än med mitt dagliga, ständiga tjatande om träning och ägg och promenader och kettlebells och springturer till och från jobbet och burpees hit och dit, och sånt där.

När jag äntligen kom hem på eftermiddagen hade mormorn inte bara hämtat barnen på skola/dagis utan även utfordrat dem och hållt dem väldigt glada, så resten av kvällen gick som en dans, och prick klockan åtta sov båda barnen. För mig blir det kvällsmat i soffan (en härlig blandning av det jag var sugen på: clementin, äpple, ägg och jordnötssmör), bloggande, bloggsurfande och väntan på mannen som borde komma hem om inte allt för länge.

20121108-203403.jpg

Har ni andra haft en lika bra onsdag? Eller torsdag, eller vilken dag det nu råkar vara idag….

 

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i träning, vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En ovanlig torsdag…

  1. SuperSHEro skriver:

    sv: eller hur! Och så är det ju alltid kul att få känna sig lite som Hulken emellanåt!

    Körde lite på samma stuk här. Sjukt sugen på nåt, vad som helst… slutade med att jag bänkade mig i soffan med laptopen i knät, jodnötssmörsburken i ena handen och en sked i den andra. Nu mår jag lite illa. 🙂

Kommentera

