Första gången med nya helkroppsstyrkepasset!!

Nu förstår jag vad PT:n menade med att köra iallafall ett av de två helkroppspassen på en helt utvilad kropp. Shit.Maj.Britt.

Jag har ju haft lite känningar i benhinnorna idag. Inte jätteilla, men sådär att jag har tänkt på det, speciellt när jag gick på min lunchpromenad. Nu under passet kände jag ingenting, eller snarare, jag hade väl inte tid att tänka på några fjantiga benhinnor när jag hade fullt upp med att koncentrera mig på benböj-med-boll-bakom-ryggen-och-vikt-i-famnen, enbensknäböj-med-bakre-foten-upp-på-soffkanten-och-en-vikt-i-vardera-hand, armhävningar-med-fötterna-på-boll och massa andra jobbiga saker. Armhävningar med fötterna på boll var förresten hysteriskt roligt – iallafall när jag trillade ihop i en hög på golvet och bara skrattade högt åt mig själv. Sen gick det bättre när jag fick in tekniken lite.

Slutklämmen på hela passet var såklart värst, eller värre än värst.

30 sek burpees
30 sek planka
x5

Jag darrade som ett asplöv i hela kroppen när jag stod i plankan, det var helt galet. Men jag klarade det. Det gjorde jag!

Och nu, ungefär 50 minuter senare (inkl. uppvärmning 10 minuter) känns det ändå himla gött! Så himla gött att jag har klarat ett alldeles nytt pass, att jag har levererat liksom. Jag känner mig STARK och GRYM och inte minst… väldigt SVETTIG!

*dunkar mig själv hårt i ryggen och klappar mig på axeln och så en high five på det*

20121106-214104.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, burpees, planka, PT, RIKTIGA liv!, styrketräning, svett. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Första gången med nya helkroppsstyrkepasset!!

  1. Emma L skriver:

    Grymt grymt grymt! Duktigt med uppvärmning på tio minuter. Jag är värdelös på uppvärmning och stretch… illa… Har du bra tips på uppvärmning?

  2. Maria skriver:

    Man måste ju bara älska burpees. Fungerar bra i alla lägen och man känner sig så jäkla nöjd efter! 🙂

Kommentera

