21-intervallerna!

Oh. My. God.

Jag har överlevt mitt värsta intervallpass EVER! Ever n’ ever.

Jag skulle alltså springa hem från jobbet idag, och då springa ett intervallpass à la PT-Helena. 21 intervaller och varje intervall 1 minut. 30 sekunders gång mellan.

Först tänkte jag, jo det kommer ju bli jäkligt jobbigt. Sen tänkte jag, men shit, häromdagen sprang jag tio (!) korta (!) intervallerna och kräktes nästan. Men 21 stycken enminutsintervaller…? Hrm.

Jag började springa ”vanligt” som lite uppvärmning. De fem-sex första intervallerna gick rätt bra. De nästa tio var sjukt jobbiga. Sen började det ju närma sig slutet och jo, jag erkänner att jag tänkte tanken att Helena kanske skojade med mig, testade mig liksom, men plötsligt var det ju bara fem, fyra, tre, tvååååååå och en kvar.

Och jag ÖVERLEVDE! Jag KLARADE det och jag är så hiiiiiimla, löjligt, sjukt stolt över mig själv!!

High five på den!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i intervaller, PT. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till 21-intervallerna!

  1. Beatatjata skriver:

    High five!!

  2. Cilla skriver:

    Shit pommen, du ÄR galen 🙂 Så underbart härligt. Bra jobbat!

  3. Laura skriver:

    Åh fy, har kört sånna intervaller! Och med så korta intervaller blir det riiiktigt hemskt!

  4. Emma L skriver:

    Härligt jobbat grymma du! Svårt att hushålla med krafterna när man ska orka 21 st.

  5. Maria S skriver:

    Härligt 🙂 Jag har haft de intervallerna i ett av mina upplägg och de är inte att leka med, vidrigt jobbiga, men skönt efteråt 😉

  6. tack alla, det är så himla peppigt att skriva sånna här inlägg och sen läsa era kommentarer, VÄRMER och gör mig ännu mer STOLT! tack ❤

  7. Linatriathlet skriver:

    Tokbra jobbat!! Grym du är!

    Jag har tyvärr fått en rejäl magsjuka, usch usch usch!!

  8. sabine075 skriver:

    Grymt bra jobbat!! Heja dig😃😃
    Kram

  9. Västgötskan skriver:

    Du ska vara stolt! Grymt!!!!!! 😀

  10. lifeofhoff skriver:

    Härligt!! grymt jobbat!!

Kommentera

