spring + fredagsfight x 2

Här sitter jag och svettas.

Efter gårdagen som visserligen var bra, men inte riktigt blev som jag hade tänkt, så känns det nu skönt att vara back on track, nytränad och laddad till tusen! Vi var ju en snabbvisit i Norge, och jag gick från att tänka ”jag ska inte ens försöka hinna träna, för det blir bara stressigt” till ”jag packar ner springskorna iallafall, och så kanske jag får till en liten springtur ändå” till ”jaaaa, jag tränar jättegärna med dig kära svägerska, klockan sex blir superbra” till ”jag har så ont i huvdet att jag vill kräkas och vi åker till andra svägerskan för där är barnen och vi blir bjudna på middag och äter lite brownies och sen sover hela vägen hem i bilen” till att äntligen ligga hemma i sängen och slösurfa lite på telefonen och se alla göra hundra burpees och somna TRÄNINGSSUGEN! Sovmorgon till halvåtta och vakna till ett mail från självaste PT:n Helena med mitt nya träningsupplägg (det är sant, jag PT-ar en månad till. Jag kan inte riktigt slita mig…)

T.R.Ä.N.A var det enda jag kunde tänka på! Och T.R.Ä.N.A var det första jag gjorde när barnen var avvinkade and off to mormorn.

Först sprang jag. 25 minuter i regn, kanske lite snabbare tempo än vanligt, men samma fart rakt igenom. Bra musik i lurarna, benen gick nästan av sig själva, och jag var inställd på att detta bara var uppvärmningen.

Så var det dags för första fredagsfighten, den från förra fredagen.

man-on-fire-burpees (burpee med rull, skitkul!!)
armhävningar
dynamisk planka

Man kör övningarna i en cirkel, där man gör 21 reps första varvet, 15 andra och 9 på sista. Det var ganska jobbigt, men också väldigt roligt med de där rullarna på burpeesarna.

20121103-122658.jpg

Sen var det dags för den andra fredagsfighten. 100 burpees. Jo man tackar. Det har vi väl alla längtat efter, att få göra 100 burpees bara så där, rakt av? Det är ju skitkul. Speciellt efter allt det där jag gjort innan också. Men det är väl ingenting för en hulken som mig? Jag delade in det i 15/15/15/15/15/15/10 burpees och så körde jag 30 sek planka mellan varje set. Bara för att få gjort dagens plankor också.

Det. Var. Jobbigt.

MEN JAG KLARADE DET!!!!!

 

20121103-122722.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, burpees, fredagsfighten, planka, PT, spriiiing, svett. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till spring + fredagsfight x 2

  1. Cilla skriver:

    DU är ju helt galen kvinna! Jag slog i hopp mina burpees med en wod men allt det där på en och samma gång? Outstandning 🙂 jag har sådan träningsvärk idag att det finns inte. Jag funderar på om jag ska vila eller springa bort värken. Mest troligt blir det löpning, jag kommer nog inte palla att sitta inomhus en hel dag även om det också är himla skönt 🙂

    Återigen, grymt jobbat!

    • tack snälla du. kommentarer som outstanding och grym är ju det som får mig att växa flera meter typ. gör mig så glad och stolt. efter jag läst din kommentar (inne på coop faktiskt, var lite uttråkad, haha) så kände jag hur jag strålade som en sol: STOLT över vad jag faktiskt kan åstakomma! tack ❤

  2. Emma L skriver:

    Härligt Sara! 21-15-9 var INTE att leka med tyckte jag. Men du ÄR Hulken. Ha en fin lördag.

  3. Västgötskan skriver:

    Tokimponerad!!! 🙂

  4. Beatatjata skriver:

    Lägg av!!! Du är inte på riktigt. Nu måste jag prova det. Också. Tala om att bli hetsad i bloggosfären. Grupptryck :-).

  5. Ja, fy tusan!! Bra jobbat!
    Ja, passen jag håller har verkligen blivit mycket mer uppskattade än jag någonsin vågat hoppas. #Lycklig! Tänk att fler än jag vill träna tills det gör ont liksom! =)

  6. Linatriathlet skriver:

    Wow Vilket pass!! Tokgrymt!!

Kommentera

