400-passet

Jag är med i en grupp på facebook med massa träningsgalna tjejer, där det ibland läggs ut förslag på olika träningspass. Eftersom jag har kört mitt eget (eller ja, Helenas) upplägg nu så har jag mest sparat pass till senare tillfälle, men nu så. Det var häromdagen som en tjej la ut ett pass som hon kallade för 400-passet. Det verkade hemskt jobbigt, redan när jag läste om det. Och ännu hemskare verkade det när jag igårkväll kollade in på Lofsans video, på hela passet. Jag var bara tvungen att testa det!

Så här ser det ut:

50 burpees
50 armhävningar
50 knäböj
50 saxhopp i planka
50 knäböjshopp
50 knä-till-armbåge i planka
50 tricepsdips mot soffan
50 utfall (varannat ben)

Fattar ni? Kräkvarning på hög nivå! Jag tänkte att jag modifierar det bara lite lite grann, och det var faktiskt genomförbart! Jag körde alltså inte 50 övningar på en gång rakt igenom, utan jag körde tre varv med 20/20/10 reps. Det var sjuuukt jobbigt ändå! Svetten RANN på mig! Efteråt körde jag 3xsidoplanka höger, 3xsidoplanka vänster och en planktabata med armarna mot soffkanten. 40 minuter totalt inkl. uppvärmning.

Visst, ingen bootcamp som är det som jag längtar efter hela veckan, men jag kände att jag inte hade lust att ta med lillasystern dit, det hade inte blivit detsamma med henne hängandes i hasorna. Men jag är hemskt nöjd ändå!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, ben/rumpa, bootcamp, inspiration, planka, PT, svett, tabata, vardag. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 400-passet

  1. Trillingnöten skriver:

    WOW! Ska sno det där passet minsann!

  2. Västgötskan skriver:

    Jösses, förstår att det var jobbigt ändå! 50 st av varje måste ju vara omänskligt! 😮

  3. mrsmetal skriver:

    Härligt pass!
    Måste absolut testa, när min sabla förkylning är över…..

  4. beatatjata skriver:

    Men SLUTA! Det är ju dödligt det där passet! Måste spara för framtida behov…

  5. Emma L skriver:

    Taget! Tror jag. Kanske DET jag ska köra ikväll istället för det jag tänkt…

Kommentera

