Iskall intervallspringtur

Trots en dryg timmas sömn tillsammans med lillasystern mitt på dagen var jag trööött på kvällen och kände att gaah, jag kommer aldrig orka hålla mig vaken och träna när båda barnen har somnat (trots att jag hade mamma här som sällskap och hjälp), så istället paltade jag på mig massa kläder innan middagen och tog mig en springtur.

Detta hade jag på mig nerifrån och upp (note to nexttime när jag antagligen undrar hur mycket kläder jag behöver ha på mig när det är stjärnklart och -2 grader):

– Nike Free med lite halvtjocka ullstrumpor i (yes jag älskar ull)
– Underställ i nåt sånt där funktionsmaterial. Brallan välanvänd och nopprig av märket Craft och tröjan alldeles nyinköpt på Stadium.
– Vanliga träningstights.
– Vanlig fleecetröja.
– Tunn vindjacka.
– Ullhals.
– Reflexväst.
– Tunn bomullsmössa.

Det enda som var minus med denna outfit var att jag inte hade några vantar på mig! Det var kallt om händerna de första 20 minutrarna, sen de sista 10 var det ok.

Jag sprang först vanligt rakt fram. Sen kom jag till en superlång raksträcka-gångbana som går längs med både havet och stora vägen. Där sprang jag så snabbt jag bara orkade mellan två lyktstolpar, och så lite långsammare fram till nästa. Snabbt igen, långsammare, snabbt… ja ni förstår väl.

20 intervaller blev det, och då höll jag på att dö vid 7-8-9 stycken först, och sen när jag hade kommit över 15-16 ja då var det ju bara att fortsätta tills jag hade kommit upp till 20, för att kunna skryta ordentligt på bloggen. Så skrytskryt, jag är sjukt nöjd med min prestation!!

Ganska exakt 30 minuter senare kom jag hem igen, gött svettig, och kunde duscha i lugn och ro innan det var dags för middag och läggning av barnen. Allt i sällskap av mormorn alltså, så barnen var väldigt nöjda och glada.

Nu ska jag planka och förbereda maten inför jobbdagen imorgon och sen sooooooova!

This is me, svettig! Och så är det bild på hasselnötsbollar och hemgjord sorbet som jag mutat barnen snälla med under dagen! Tummen upp på båda två!

20121030-213037.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i intervaller, planka, spriiiing. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Iskall intervallspringtur

  1. Lina skriver:

    Grymt med 20 intervaller!! Bra jobb! Hasselnötbollarna låter goda! 🙂

  2. beatatjata skriver:

    Älskar bloggskryt!! Men huga vad jobbigt med så mycket kläder, tycker redan det är mycket tvätt!! 🙂

Kommentera

