Funderingar nu när oktober närmar sig sitt slut

Det är nästsista dagen på oktober, och om jag får säga det själv så är jag hemskt nöjd med den här månaden. Jag har sagt det förut, och jag FÅR säga det igen: jag är SJUKT nöjd med oktober! Jag har liksom fått sånna andra resultat än det jag jagat tidigare: inte minus på varken våg eller måttband, men jag har närmat mig den beundransvärda balansen med stormsteg. Och det är jag så STOLT över! Beata skrev i en kommentar häromdagen i just detta ämnet att känslan av den här balansen är så sällsam, och jag kan inte annat än hålla med. Tänk så länge jag har önskat, och hoppats, och försökt. Försökt och misslyckats. Försökt och lyckats… lite grann för att sedan misslyckas igen. Nu är det som om jag har ett annat inre lugn, jag behöver inte hela tiden bråka med mig själv om vad jag ska äta, vad jag inte ska äta, hur mycket jag ska äta, vad som händer om jag smakar på en bulle/pannkaka/kex… Jag KAN smaka. Jag KAN gå vidare utan att min dag är ”förstörd”, utan att jag ”lika gärna kan äta femton pannkakor till, med grädde och mera sylt bara för att jag ska ändå börja på nytt imorgon/på måndag/nästa månad”. Det är så otroligt skönt, att det bara funkar. Att jag kan leva. Typ leva normalt. Världens största tack till alla bloggvänner som orkar följa mina turer fram och tillbaks och till världens bästa PT – I could NOT have made it whitout you!

Så. Med detta sagt. Och fortfarande en dag kvar på oktober månad så tänker jag såhär.

Träningen är ju inga problem. Med eller utan PT, jag älskar att träna och jag kommer fortsätta träna lika mycket och springa endel och köra pass hemma och ja, samesame som nu. Men jag har ju märkt att jag mår bra av små utmaningar.

Jag kommer skriva mer om det i ett annat inlägg, men det är en ytterst enkel utmaning, inte helt olik den jag gjorde i början av september innan jag åkte till Riga. Se här. Sockerfritt och plankor varje dag fram tills vi åker på solsemester söndagen den 18de november. Alltså typ 2,5 vecka från nu. Piece of cake.

Detta inlägget var ju egentligen ett i raden av utvärdering av fokusmånad oktober. Det kanske kommer fler. Men nu måste jag lufta barnen (hemma eftersom förskolan har studiedag idag) och idag skiner äntligen solen!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i balans, bara jag, fokusmånad oktober, personligt, PT. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Funderingar nu när oktober närmar sig sitt slut

  1. Emma L skriver:

    Så kloka ord. Klart du ska vara stolt. Det du skriver om att dagen blir förstörd om man äter det eller det… precis så är jag. Och sen äter jag resten av dagen. Och börjar om en annan dag. Har jag tur, dagen efter. Eller så går det ytterligare dagar innan jag tar tag i det. Suck…

  2. bodycomf skriver:

    Åh, tack 🙂 Ja tänk vilket jobb du gjort! Jag ska nog gå tillbaka och läsa början av vår mailkorrespondens nån dag 🙂

  3. beatatjata skriver:

    Jag känner precis som du! visst motgångar ibland men liksom ändå trygghet i grunden. ”jag är en tränande människa. Jag äter hälsosamt och balanserat. Jag kan det här.” Självförtroende liksom. Du är grym och jag blir så inspirerad!

  4. Västgötskan skriver:

    Vad skönt! Förstår att du är nöjd. 🙂

Kommentera

