Dag 29 av 31 – fokusmånad oktober

Jag är så sjukt nöjd över att jag kom på den där smarta idéen igår kväll. Jag låg i sängen 21.00 och sov ca 2 minuter senare. När klockan ringde 05.20 imorse var det inte alls svårt att gå upp, dock kräver denna kropp alltid lite mer uppvärmning på morgonen. Körde tabatapasset så svetten sprutade, medan barn och man satt i soffan och hejade på (nä det gjorde de inte, de tittade på IceAge 2). 50 minuter från första steget till alldeles färdigt, eller alldeles färdig kanske är mer korrekt skrivet, haha.

Kändes så HIMLA bra efteråt, jag är så nöjd över att ha tränat mitt pass idag, och det ordentligt också!!! För trots ett smärre bakslag igår så får jag säga att denna fokusmånad oktober har gjort någonting alldeles speciellt med mig. Jag känner att jag har balansen, jag har gjort några utsvävningar men det har gått bra. Jag är nöjd och tillfreds och ovanligt ostressad om man ändå tar med i beräkningen att vi snart flyttar och att jag ska hinna vara med på en jobbflytt (till nya lokaler) innan dess och även en veckas solsemester och då får ni tänka på att jag bara jobbar november ut. Crazy!

Men. Som sagt. Oktober har gjort någonting med mig och jag känner balansen. Ibland måste jag påminna mig själv, dra mig lite i örat och säga till mig själv på skarpen (som igår) men för det mesta flyter det på.

Så. Himla. Skönt.

En efterlängtad frukost! ”Gröt” med mjölk och sötmandlar (jag äter bara havregrynen med mjölk), två ägg, kaffe med mjölk och en köpe-smoothie. Planering och rast står på agendan innan det är dags för lunch och eftermiddag.

20121029-084759.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i balans, bara jag, fokusmånad oktober, frukost, inspiration, planering, PT, smoothie, svett, tabata, vardag. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag 29 av 31 – fokusmånad oktober

  1. Västgötskan skriver:

    Jag blir alltid grymt imponerad av människor som kan träna så tidigt. Det är verkligen inte (!) min grej… Haha! Bra jobbat! 🙂

  2. beatatjata skriver:

    Morgonträning, yay! Och så himla härligt att läsa att oktober gjort något med tänket och balansen. Jag känner också så (fast jag är i en tillfällig jag-är-så-trött-att-jag-inte-vet-vad-jag-heter-svacka) och det är en sällsam känsla. Att inte behöva fajtas så himla mycket hela tiden. Coolt.

Kommentera

