Söndag, söndag, söndag… Hela j…vla dagen lång…

HUR kan jag glömma från år till år hur illa vi tycker om vintertid i vår familj? Gaaah! Dagen blir ju evighetslång, och även om vi har fått gjort endel så tar ju dagen ALDRIG slut. Nu vill jag ha måndag.

Jag har vart alldeles för trött. Ätit alldeles fel. Och så har jag skippat träningen.

Nu är klockan inte ens åtta, och trots att båda barnen sov en ordentlig middagsvila på förmiddagen så sover de redan. Jag ska nu försöka sluta tänka på träningen-som-inte-blev-av idag och sluta tänka på maten-som-jag-verkligen-inte-borde-ha-ätit (typ fem pannkakor med sylt och grädde, för att bara nämna något som inte riktigt går i stil med min kostplan).

Istället ska jag fokusera på att det snart är en ny vecka framför oss. Jag hade liksom sett för mig att jag skulle transportspringa mig hem från jobbet imorgon men vädret säger någonting helt annat. Då kom jag på den briljanta ideén att jag kan MORGONTRÄNA! Jag börjar ju trots allt inte fören 07.00 imogon. Ställer jag klockan på 05.30 hinner jag gott och väl med både tabatapasset och dusch och att hinna till jobbet i tid.

YES! Se där! Det krävdes lite bloggning för att få rätsidag på den här dagen. Morgonträning it is till morran. Nu ska jag bara förbereda det som behöver förberedas (mat och mellisar till jobbet, lägga fram träningskläder och redskap till träningen) och så gå och lägga mig. Jag satsar på att ligga i sängen senast klockan 21.00.

Så. Vecka 44 kommer bjuda på följande träning (sista veckan med Helena nu!):

Måndag: tabatapasset (på morgonen!!)
Tisdag: helkroppsstyrkepasset (förhoppningsvis på dagtid. ska vara hemma med barnen för det är studiedag så jag kanske kanske kan få till det på förmiddagen eller så)
Onsdag: kb (kanske på morgonen, annars på kvällen när barnen sover)
Torsdag: hoppas innerligt att jag kan få ordnat barnvakt här så att jag kan komma mig iväg på min älskade bootcamp.
Fredag: vi är i Norge för att skriva huskontrakt. kommer antagligen inte få till någon träning, så det får bli vilodag.
Lördag: helkroppspasset
Söndag: kanske ett spring-styrkepass eller kb igen eller tabatapasset eller ja. nåt svettigt iallafall!

Nu känner jag mig både gladare och piggare plötsligt. Dags att förbereda allt och sen direkt hoppa i säng. 58 minuter har jag på mig, det klarar jag utan problem.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i balans, bootcamp, fokusmånad oktober, kettlebells, planering, PT, tabata, transportlöpning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

