För hemskt för att vara sant (men det ÄR sant)!!!

Alltså, det hände något förfärligt idag. Riktigt jäkla förfärligt.

Vi hade fått ganska mycket pengar av svärfar för att handla ullkläder åt barnen. Det var ju inte så hemskt, utan väldigt trevligt och mycket lätt att spendera på fina, färgglada ullunderkläder till båda barnen. Eftersom kläderna gick på 50 kr mer än det jag hade fått i kontanter så drog jag kortet. Fortfarande frid och fröjd.

Vi åkte vidare till en sportaffär där jag bara skulle ”kolla lite snabbt” (ni vet vad det betyder va?) och mycket riktigt hittade jag det jag sökte, och de var bara sååå perfekta.

20121026-213327.jpg

Syns kanske inte så bra men det är ett par tjockare löpartights. Jag provade storlek 42. Too big. Storlek 40. Kanske lite stora de med. Storlek 38 – helt perfekta!!! De där mååååste jag bara ha!!!

Gissa vad som hände… Nu gråter jag nästan (igen…). Pengarna var borta. Pengahögen jag hade i fickan. Borta. Puts. Väck. DE MÅSTE HA ÅKT UR FICKAN PÅ NÅGOT JÄVLA VÄNSTER. Jag letade som en galning i hela affären, bilen, i påsar, jackor, på gatan, vi åkte tillbaks till affären vi var i innan, fick engagerat hela personalen till att leta efter mina tappade pengar… Buhuuuuuu!

Ni kan väl lista ut slutet på storyn? Inga träningsbrallor till mig. Och skamvrån resten av kvällen. Suck.

Nu hoppas jag bara innerligt att den som hittade två femhundralappar idag gjorde något vettigt för pengarna. Köpte ett extrafint vin till sin fru så här på fredagen eller gick in och spenderade pengarna på ull till sina egna ungar eller bjöd 50 okända barn på glass eller köpte sig ett par nya löparskor eller något sånt.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till För hemskt för att vara sant (men det ÄR sant)!!!

  1. Trillingnöten skriver:

    NÄÄÄÄ! Gud vad hemskt! Jag är vekrligen ledsen!

  2. Västgötskan skriver:

    Åh nej!!! Vad hemskt! 😦
    Man hoppas ju att det finns ärligt folk, men inte helt lätt att hitta ägare till kontanter förstås.. Som du säger, bara hoppas att de gjorde nåt bra i annat fal.. 😦

  3. Beatatjata skriver:

    Åh… Höjden av otur! Ledsen för din skull!

Kommentera

