VAB-onsdag

Jag skulle väl ljuga om jag sa att jag inte är lite omotiverad att gå till jobbet, nu när jag knappt har några veckor kvar alls att jobba. Så igår när de ringde från lillasysterns förskola och sa att hon låg och sov på soffan med feber så var det inte jättesvårt att åka och hämta hem henne, och att stanna hemma från jobbet och vårda liten sjuk skrutta både idag och imorgon. It’s the ugly truth.

Så vi började denna dagen med en promenad till skolan för att lämna storasystern, lilla ungen väl nerpackad i varma kläder och filtar i vagnen. Vidare från skolan blev det en lång promenad, en riktigt lång. Med bland annat denna utsikt!

20121024-105425.jpg

Två timmar (!!) från att vi gått hemifrån var vi åter tillbaks hemma och det var gott att komma in och äta mellis och mysigt att gosa i soffan framför Ariel (doing as I write). Kesella/keso med kanel och sötmandlar, två koppar kaffe med mjölk. Lillasystern fick smoothie och chokladkex.

20121024-105745.jpg

Resten av dagen tänker vi slappa och gosa och läsa sagor och jag ska träna helkroppsstyrkepasset när ungen sover efter lunch och ja. En helt fantastisk onsdag med andra ord!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag, pw, vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till VAB-onsdag

  1. Lina skriver:

    fin promenadutsikt!
    låter som en härlig onsdag!!

  2. Västgötskan skriver:

    Mmmm!
    Vad är det mer på mellisen? Det röda? Blodapelsin…?

  3. tkhl skriver:

    mmm såg ut som vattenmelon först å blev assugen, såg sen att de va grape.. men blev lika sugen ändå..mums! =D

Kommentera

