Dag 21 av 31 – fokusmånad oktober

Sköna, härliga söndag! Jag har sovit sååå gott inatt, vaknade första gången klockan ÅTTA på morgonen, hade sovit oavbrutet hela natten, thank god!! Dessutom vände jag mig bara om och sov vidare till lyxiga nio. Åh ljuva liv. Men jag får samtidigt erkänna att jag saknar mina gullungar lite grann, det är så konstigt tyst här hemma.

Jag började iallafall dagen i soffan med god frukost och massa kaffe, slötittandes på tv, slösurfandes på diverse träningsbloggar. Bestämde mig sedan för att ta mig en promenad, en liten promenad bara, som råkade bli en timmas promenad, idag med. SÅ SKÖNT! Uppehåll och härliga 12 grader! Bara lyssna på bra musik och tänka på allt och ingenting. Sen jag kom tillbaks hem har jag suttit en lång stund i soffan och filat på lite träningsupplägg som min vän ville ha hjälp med, åh så spänannde om jag kanske kan få vara lite coach för henne! Bara lite grann sådär så hon kommer igång. Spännande!

Jag har även flyttat massa tomma flyttlådor från förrådet och in i hallen, längre än så har de inte kommit. Har lovat min man att börja packa lite smått från vinden, men jag drar mig för det. För även om vi hela tiden säger att vi inte har så himla mycket grejer, så vet jag, att när jag väl börjar kolla på vinden…. Så finns det en hel del saker. Men. Det är inte lång tid kvar nu, det är bara att sätta igång. Belöningen efteråt blir såklart ett träningspass! Men då måste jag packa… kanske 4 lådor innan dess?

Bara att sätta igång.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fokusmånad oktober, helg, PT, pw. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 21 av 31 – fokusmånad oktober

  1. snorkkisen skriver:

    Skönt med en sån natt, jag sov också så gott o länge senaste natt att jag var tvungen att skriva om sömnen i ett inlägg 🙂 .

  2. penny skriver:

    Tack kära du, nu blir jag nu ännu mer motiverad – ska se till att ha bra musik i lurarna och sen jädrar. Köra! 🙂
    Kram!

Kommentera

