Kettlebells in da empty house!

Lite sådär hastigt och lustigt bestämde sig pappan i familjen för att ta med de små söta barnen till sin hemstad aka. vår blivande bostadsort för att fira sin mamma och för att gå på inte mindre än fem husvisningar. Lite knasigt kanske att jag stannar hemma men jag har sedan länge tackat ja till min kusins 50-års kalas och ska gå dit tillsammans med mina bröder ikväll.

Så. Efter en lugn och fin morgon tillsammans vinkades det hejdå och plötsligt hade jag massa tomma timmar framför mig! En ovanlig lyx i iallafall denna småbarnsmammans liv.

Jag satte mig i soffan. Efter ca två minuter reste jag mig och klädde på mig full mundering med regnkläder. Ut på tur, aldrig sur!

20121020-132907.jpg

20121020-132931.jpg

PW på en dryg timma – så himla skönt! Väl hemma igen varvade jag ner lite, slappade i soffan, åt väldigt god lunch framför tvn och njöt av tystnaden.

20121020-133053.jpg

Efter detta lösdriveri var det enda rätta att ta på sig träningskläder och fivefingers och svinga lite kettlebells. Jag får väl erkänna att jag nästan vart lite rädd för detta pass. Jag har ju fått det från min PT men första gången jag skulle köra det var jag ju sjuk. Förra lördagen körde jag det ute, men jag får nog säga att jag inte tog i för allt vad jag kunde. Inte som idag. Då fegade jag lite, och hela veckan har jag tänkt att kanske jag inte klarar det, kanske KB inte är något för mig ändå? Men… Idag! Jag svingade, snatchade, sumodeathliftpull-ade (men fy vilket snuskigt ord det blev!!! haha), goblet squattade och gjorde massa utfall så det stod härliga till! Det kändes hur bra som helst! Och så gjorde jag såklart några plankor efteråt. All and all 45 minuters svettkalas!

20121020-133346.jpg

Nu ska jag svida om inför ovan nämnda 50-årskalas och ser fram emot att hänga med kusiner och fastrar och gamla gubbar som jag träffar kanske vart femte år i vanliga fall. Kjol och blus och lockar i håret blir det dagen till ära!

Trevlig lördag önskar jag er, kära bloggvänner!!!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i kettlebells, PT. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Kettlebells in da empty house!

  1. Västgötskan skriver:

    Hahaha! Lite snuskigt är bra… 😉
    Bra pass!! Hoppas du är lite öm i musklerna imorgon. 🙂

  2. Maria skriver:

    Låter som ett nytt favoritpass?! Härligt med lite ensamhet ibland. Imorgon ska jag köra ett löppass med tabata-styrka. Ska bli så kul 🙂

  3. Therese skriver:

    Låter som en härlig dag, precis en sån som jag skulle behöva! Bara vara ensam. 😀 Hoppas du får en trevlig kväll och kan sova ut i morgonbitti. Skall sätta mig nu och läsa tillbaka, har inte hunnit under veckan.

  4. Coolt med en massa oplanerade timmar helt plötsligt! Du gjorde ju ett bra val av din tid! heja!!

  5. bodycomf skriver:

    Men vad är det jag läser? Du rädd? Kb inte för dig?? Klart det är!! Du är grym ju, och det finns inget som inte är för dig!! Bra kört 🙂

  6. Emma L skriver:

    Vilken härlig dag. Man behöver lite egentid ibland även om man lätt blir lite ställd – vad göra liksom. Man är så van att det går i ett. 🙂

Kommentera

