Träningsvärk och tårta

Ja, det är en sammanfattning av denna fredag so far.

Jag vaknade stel, men har under dagen fått mer och mer träningsvärk i magen och armhävningsmusklerna, oh yeah! Känns så himla härligt!

Har precis spenderat några timmar tillsammans med lillasystern och min bror hos min faster och farbror, eftersom farbrorn precis fyllt imponerande 80 år. Min faster hade ”ordnat lite, det är inte så mycket och säkert inte så gott, men bakat lite och hoppas ni tycker om det”. Tomat- och purjopaj, sallad, nybakat kakebröd (löööööv!!!!) med smör och ost och skinka. Efteråt bjöds det på två sorters småkakor och rulltårta med hallon och grädde. Jo man tackar. Kommer antagligen vara mätt tills imorgon.

En mycket trevlig fredagsförmiddag.

Ikväll tänker jag bjuda familjen på fredagstacos och hemgjord banan- och kakaoglass och sen köra tabatapasset när barnen lagt sig. Fredagsmyyys och fredagsfyyys!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, balans, bara jag, glass, helg, lunch, middag, planering, planka, tabata, träningsvärk. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Träningsvärk och tårta

  1. Maria S skriver:

    Impad att du fixar att träna på fredagskvällar. Jag har någon mental spärr för just fredagskvällar, märkligt egentligen. Kan du inte skriva ut receptet på glassen? Kanske du redan gjort? Låter väldigt gott!
    Jag tränade på lunchen, första passet för v och det var grymt skönt. Nu hos frissan sen hem till mannen. Barnen är utlånade till mormor och morfar.

    • Mysigt med egenkväll, lyx i en småbarnsförälders liv 🙂 Jag tränade någon fredag när min man inte var hemma och det var så sjukt härligt, liksom extra bra bara för att det var just fredag, så nu gör jag det rätt ofta. Glassen tar jag bara och mixar turkiskyogurth med fryst frukt, ska skriva ett inlägg om det imorg eftersom jag tog bilder på kvällens kvällsmatsglass 🙂

  2. Västgötskan skriver:

    Herregud, inte konstigt att du har träningsvärk med det passet nedan?! 😮
    Men gött!! 😀

  3. Linatriathlet skriver:

    Glassen låter väldigt god! 🙂 tar också gärna del av recept 🙂

Kommentera

