inomhusbootcamp!

Då har jag tränat igen då.

Det är torsdag och det var äntligen dags för bootcampen, som jag längtat! Idag körde vi nio olika stationer. Det var bicepcurls, springa bärandes på ett däck, stepups på bänk, utfall med kettlebell, benböj med tung ryggsäck på ryggen och lite annat smått och gott. Jo, fällkniven!!! Hatelove it! En minut på varje station.

Mellan varje station körde vi EN MINUT planka och TIO armhävningar. Det vill säga 9 minuters planka och 90 armhävningar när ett varv var över. När första varvet var över. Sen var det ju bara att fortsätta. Andra varvet körde vi ”bara” 30 sek planka och 10 armhävningar mellan varje station… Piece of cake…

Totalt: 18 minuters stationer, 13,5 minuters planka och 180 armhävningar.

Svettig och alldeles DARRIG i hela kroppen efteråt. Lite mer insidan-lår-övningar och rump-styrka på golvet innan det var dags för stretch och så sätta sig i bilen och köra hem igen.

Har nu precis ätit en stor portion korvstroganoff och couscous, och druckit två stora glas mjölk till det. Nu rätt in i duschen och direkt vidare till sängen, utan att passera gå.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, bootcamp, planka. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till inomhusbootcamp!

  1. Trillingnöten skriver:

    HERREGUD vilken bra idé!

  2. campdyron skriver:

    Ååååå….. Önskar jag vart me!!! Låter så kul 🙂 men jag kommer garanterat nästa torsdag, hoppas vi syns då!?

Kommentera

